הפרופ' עוזי ארד, יו"ר העמותה לטוהר מידות ומקורבו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בשיחה הבוקר (שישי) עם ניסים משעל על המלצות המשטרה בנושא פרשת 3000, תיק הצוללות. הוא אמר ב-103FM  כי "השאלה האם נתניהו ידע או לא ידע, לא נחקרה בצורה נמרצת, מכיוון שבדקה הראשונה היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי נתניהו לא חשוד, לפיכך לא צריך היה לחקור אותו והוא הוצא מהמשוואה בדקה הראשונה". לדבריו, אם זה לא היה, היו מתקבלות תשובות להרבה שאלות. 
נתניהו ידע או לא ידע?
כאשר שני שרי הביטחון ששירתו תחתיו בתקופה האמורה אמרו מה שהם אומרים, והסבירו לציבור שנפל פה דבר בגידה ושראש הממשלה  חייב להתפטר. הוא ידע ולדברים האלו יש משקל סגולי עצום. אני נסמך על הדברים האלה ומצרף את השיפוט שלי - וחושב שהם צודקים.

ארד ציין כי "המילה בגידה מכוונת כלפי דבר שהמשטרה לא כיוונה אליו - מי נתן את ההוראה לגרמנים לספק למצרים כלי שיט יותר מתקדמים משהסכמנו בעבר". הוא הסביר: "כאשר יש אמצעי שיט ואתה  מתיר את מכירתם מבלי להיוועץ עם האחראים לנושא, בעצם נותן את ההיתר תוך הסתרתו מהגורמים האחראים. נשאלת השאלה למה בעצם זה הוסתר מחיל הים, ממערכת הביטחון ומשר הביטחון?".
משעל: אתה אמרת לי קודם שאתה מסכים עם מה שברק ויעלון אומרים שנפל דבר בגידה, שרה"מ חייב להתפטר 
ארד: אני ללא ספק קורא, כפי שהמשטרה המליצה שמוסדות אחרים גם יייכנסו .
משעל: אתה אומר שנתניהו עשה מעשה בגידה 
ארד: אם הוא התיר את הדבר שיש לו השלכות ביטחוניות על ישראל ועשה זאת שלא במסגרת ההליכים המחוייבים בחוק אלא בחדרי חדרים באמצעות שליחים שנמצאים בניגודי עניינים. 
משעל: אתה אומר שרה"מ עשה מעשה בגידה
ארד: מבחינתי, וכשאני מסתכל על דברי אהוד ברק, בהחלט יש חשד שידו בדבר שמהווה בגידה והדבר הזה צריך להתברר על ידי גורמים .
לדברי המקורב לשעבר, ההסתרה היתה דבר אידיוטי. "במוקדם או במאוחר, המודיעין שלנו היה עולה על זה", אמר ארד, "הסבירות היא שהוא ידע, ואגב היום הוא מתנהג כאדם שבורח מחקירה, שלא אומר על שמרון שהוא ישר כסרגל". יו"ר התנועה לטוהר המידות הוסיף: "אם הוא לא ידע, הוא צריך להגיד שהוא קורבן משוטה, כי שלושה ארבעה אנשים שעובדים במצמידות אליו עסקו בקשירת קשר למעשי פשע . 
הוא צריך להודות ששיטו בו".
מה יותר סביר - שראש הממשלה הוא קורבן תמים לקונספירציה, או שהוא ידע?
אני חושב שבצורה מצטברת, הוא לא היה יכול שלא לדעת על האישור לגרמנים למכור את כלי השיט למצרים. לא סביר שהוא לא ידע, הרי מדובר בעורך הדין שמטפל בכל בדבר ואין סיכוי שהוא לא אמר לו מילה. אתה צריך להניח שהוא תמים ומשוטה עד שיטיון, זה לא סביר . אני אמרתי שזאת פרשת השחיתות החמורה ביותר, כי מדובר באמצעי לחימה אסטרטגיים, בסכומי כסף גבוהים ובחשדות מהדרג העליון.