יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני), גרמה היום (שני) לסערה ברשת לאחר שפרסמה פוסטים בטוויטר ובפייסבוק לזכרו של סא"ל מ', שנהרג בפעילות מבצעית הלילה ברצועת עזה. "שמו כנראה לא יתפרסם לעולם", כתבה יחימוביץ', "אך אפשר לומר בכאב עצום כי מותו בקרב של סא"ל מ' מעמיד באופן מזוויע עוד יותר את חוק הלאום הגזעני והנתעב, הקובע כי אזרחים כמו מ' ז"ל, שאינם יהודים, הם אזרחים סוג ב'. בסביבתו אפילו לא ידעו על פעולותיו העלומות וההירואיות למען בטחון ישראל. משתתפת באבלה הכבד של משפחתו. הלב דואב. יהי זכרו ברוך." יחימוביץ' צירפה לדברים שהעלתה את תמונתו של סא"ל מ' ביחד עם ילדיו, תוך שהיא מטשטשת את פניהם.

פרטיו המלאים של סא"ל מ', כולל תמונתו, שמו ומקום מגוריו, הופצו ברשתות החברתיות על אף איסור הצנזורה ודבריו של דובר צה"ל, לפיהם פרסום הפרטים מהווה "פגיעה ישירה בביטחון המדינה בשלב הזה". הפרטים היחידים שהותרו לפרסום באשר לזהותו של סא"ל מ' הם העובדה כי מדובר בקצין מוערך, בן 41 ואב לשני ילדים. 
 
בעקבות השימוש בתמונתו של סא"ל מ', והביקורת שהביעה על חוק הלאום בהזדמנות זו, עוררו דבריה של יחימוביץ' סערה רבה והצנזורה אף פעלה מול לשכתה להסרת הפוסט. ארז תדמור, ממייסדי תנועת "אם תרצו", כתב בתגובה כי "כל ישראלי סביר שרואה את יחימוביץ' רוקדת על הדם עם הציוץ הזה, רוצה להקיא ויתרחק מהמפלגה שלה כמו ממגיפה. וזה שהיא לא מבינה את זה מעיד שלא רק שאין לה אתיקה ומוסר אנושי בסיסי, אלא גם שהיא חתיכת פוסטמה שאין דברים כאלה, או לחלופין מזוכיסטית שאוהבת לגרום לעצמה ולמפלגתה נזק מכוון".


יחימוביץ' השיבה לביקורת שהופנתה אליה ואמרה כי "אין בפוסט כל עברת צנזורה והוא אינו מסגיר בשום צורה את זהותו של הקצין. העובדה שחיילים שאינם יהודים משרתים בכל היחידות הקרביות והמיוחדות היא עובדה ידועה ומוצהרת ואינה סוד, גם אם היא גורמת לאי נוחות למישהו בהקשר זה".
 
חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר כי "‏פרסום תמונתו של סא"ל מ', שנהרג הלילה, היא שיא הציניות ותאוות הפרסום, שפגעה בביטחון ישראל וחשפה את משפחתו של ההרוג במקום שאסור היה לעשות זאת. הפרסום הזה מצביע על אובדן דרך. אני מצפה שיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ‎שלי יחימוביץ', תדע גם להפעיל ביקורת עצמית, תוריד את הפרסום ותתנצל."
הגולשים בטוויטר הגיבו לדבריה בתקיפות. "כשהצנזורה מוציאה הודעה שחל איסור גורף ומוחלט למסור פרט כלשהו מפרטיו של הקצין, גם לא ברמיזה, קשה לי מאד להבין איך הבנת את זה אחרת", כתב אחד מהם. "פרסום העובדה שההרוג אינו יהודי אינה הבעיה עם הפוסט של יחימוביץ', ניצול הטרגדיה לניגוח הממשלה הוא הבעיה", אמר אחד אחר. 

גם שדר הרדיו, נתן זהבי, התייחס בתוכניתו ב-103FM לעניין ואמר: "ראיתי פוסט שכתבה שלי יחימוביץ', ובו היא מפרסמת עם טשטוש את תמונתו של הקצין שנהרג. אני מבקש מיו"ר הכנסת, להסיר את חסינותה ולהעמיד אותה לדין. לא יכול להיות שחבר כנסת, ולא מעניין את התחת שלי אם הוא מהשמאל, מהימין או מהמרכז, יפרו בצורה כה בוטה, אפילו עם טשטוש, רק כדי לקבל פרסום. גברת יחימוביץ', עם כל הכבוד לפעילותך, עשית דבר נבזי לדעתי, ואת צריכה לתת את הדין על כך. ואת צריכה לשמש דוגמה. במקרה הזה היית צריכה לסתום את הפה. חשאיות טוטאלית. ומי כמוך יודעת שאני צודקת, תחשבי על כך שוב".