הסיבוב השני של הבחירות המקומיות בערים בהן לא הייתה הכרעה הגיע לשיאו, ולפנות בוקר (רביעי), מספר שעות לאחר סגירת הקלפיות, אחוז ההצבעה הארצי עמד על קצת יותר מ-42.33 אחוזי הצבעה. לאחר ספירת הקולות, ולאחר התברר כי אין סיכוי שיהיה שינוי גם עם קולות החיילים, הוכרזו הזוכים. בקרב המרכזי של הסיבוב השני, ניצח משה ליאון את עופר ברקוביץ, לאחר מערכת בחירות קשוחה בירושלים. ליאון יהיה זה שיחליף את ניר ברקת, שכבר הגיע לברך אותו במטהו. 
בערים מרכזיות נוספות, נרשמו מהפכים לאחר שכרמל שאמה-הכהן, חבר הכנסת לשעבר, שחזר לארץ לאחר שהיה שגריר ישראל באונסק"ו, הצליח לכבוש את רמת גן, לאחר שגבר על ישראל זינגר הוותיק. בראשון לציון, ניצח רז קינסטליך את דוב צור, המכהן בעיר ב-15 השנים האחרונות, ופתח עידן חדש לאחר ניצחון בהפרש קטן. בבת ים, העיר בה חברי הליכוד התפצלו, לאחר שנתניהו תמך במועמד אחד וחברי הכנסת האחרים במועמד אחר, הסתיים בניצחון מוחץ של צביקה ברוט. 
במעלות תרשיחא נרשמה היסטוריה, לאחר ששלמה בוחבוט, שכיהן כראש עיר ב-42 השנים האחרונות, והיה ראש העיר הוותיק ביותר בישראל, הפסיד בקרב אותו ניהל לארקדי פומרנץ, למרות ניסיון אדיר של בוחבוט, שכבר סגר הסכם רוטציה עם סגנו, אך ללא הועיל. בכפר סבא זכה רפי סער לאחר שגבר על יוסי סדבון, ובקרית שמונה נרשם גם כן מהפך, לאחר שאביחי שטרן הצליח להדיח את ניסים מלכא.

לאחר הסיכומים של כל התוצאות, כולל הסיבוב הראשון, נראה כי חלקים נרחבים מהערים במדינה החליטו לעשות מהפך ואותתו לנבחרים כי חלק מהדרכים יהיו חייבות להשתנות. אחוז ההצבעה בסיבוב השני היה יחסית מרשים, לאחר שהחל בקול ענות חלושה, ועמד על 42 אחוזים.

גם הפעם אתר משרד הפנים עבד לסירוגין, ובעיות טכניות גרמו למצבים בו הוא לא תפקד. רק לאחר מספר שעות מורטות עצבים בלילה, הצליחו להחזירו לתפקוד מלא.

רז קינסטליך בחגיגות הניצחון. צילום: פייסבוק



03:00: תוצאות ספירת הקולות של הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ, ע"פ סדר הא'-ב':


 
אבו סנאן: פאוזי משלב
אום אל פאחם: סמיר מחאמיד
אילת: מאיר יצחק הלוי
אל קסום: סלאמה אל אטרש
אל בטוף: עאהד רחאל

בית ג'אן: ראדי נגם
בוסתן אל מרג': עבד אלכרים זועבי
בסמת טבעון: ראיד זובידאת
בת ים: צביקה ברוט

ג'דיידה-מכר: סוהיל מלחם
מועצה אזורית גולן: חיים רוקח
ג'ולס: וסאם נבואני 
גוש עציון: שלמה נאמן
ג'ש (גוש חלב): אליאס אליאס

דייר אל אסד: אחמד דבאח
הוד השרון: אמיר כוכבי 
מועצה אזורית זבולות: עמוס נצר
זמר: תמים חרזאללה
זרזיר: אמיר מזאריב
 
טירת הכרמל: אריה טל 
טמרה: סוהייל דיאב
יבנאל: שניר דניאל אריש
יהוד-נווה אפרים: יעלה מיכל מיקליס
ירושלים: משה ליאון

כאבול: סלאח ריאן
כעביה-טבאש: ראפע חג'אג'רה
כפר ורדים: דוד איל שמואלי
כפר כנא: יוסף עואודה
כפר סבא: רפי סער
כפר קרע: פראס בדחי

להבים: יוסף ניסן
לקיה: אחמד אלאסד

מגאר: פריד גאנם
מיתר: שמעון מזוז
מעלות תרשיחא: ארקדי פומרנץ 
משהד: וג'יה סלימאן

נחף: עבד אל באסט קיס
עילוט: אבראהים אבו ראס
ערערה: מודר יונס
פרדס חנה-כרכור: הגר פרי יגור
צפת: שוקי יהושוע אוחנה

קדימה-צורן: קרן גרין
קלנסווה: עבד אל באסט סלאמה
קרית טבעות: עידו גרינבלום
קרית שמונה: אביחי שטרן
 
ראש העין: שלום בן משה
ראש פינה: מוטי חטיאל 
ראשון לציון: רז קינסטליך
רמת גן: כרמל שאמה-הכהן
רמת השרון: אבירם גרובר
רעננה: חיים ברוידא
שבלי אום אל ג'נם: מוניר שיבלי
שעב: מחמוד בוקאעי 
תל שבע: עומאר אבו רקייק

חגיגות במטה משה ליאון. צילום: מרק ישראל סלם



02:10: המנצח הגדול בבחירות בירושלים, משה ליאון, אמר בנאום במטה הבחירות על רקע קריאות "ליצמן הביתה": "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו. נכבדיי. אני נרגש. ירושלים בחרה הלילה את המלכד, את המאחד, את הביחד ואת הטוב. אני מתכוון להיות ראש העיר של כל תושבי ירושלים באשר הם. אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי. ועכשיו אני רוצה לומר תודה ענקית לכל הבוחרים שבחרו בי".



01:45: עופר ברקוביץ נאם במטה הבחירות: "שמענו את התוצאות, יש גם את קולות החיילים שהם לא מאוד רבים. יש גם לא מעט אי סדרים ששמענו עליהם בקלפיות והצוות המשפטי שלנו בוחן לעומק את התוצאות, יש בהחלט חלק לא מבוטל של קלפיות שאנחנו נבדוק אותן לעומק. אין לי אפשרות לשחרר אתכם הערב ללא תקווה. הצוות המשפטי יעמול הלילה ובבוקר. הכוח מולנו עבד בצורה אלימה ולכן הדברים יבדקו עד הסוף, לא מוותרים על הסיכוי לניצחון".



01:40: ברמת גן, מאות חגגו את ניצחונו הסוחף של כרמל שאמה-הכהן שגבר על ראש העירייה המכהן ישראל זינגר וחולל מהפך דרמטי. שאמה זכה בכ-56% מהקולות וזינגר ב-44% בתום ספירת רוב הקלפיות. "יצאנו למשימה בלתי אפשרית. לא היה תקדים לראש עיר מכהן שמפסיד למועמד שמגיע לאחר ארבע שנים בשליחות בחו"ל ותוך חודשיים מביס אותו", אמר שאמה-הכהן בנאום הניצחון. "זה מה שהיה צריך לקרות. רמת גן הייתה חייבת שינוי. התושבים רצו מהפך, דרך חדשה, ידיים נקיות, אפס עסקנות ואפס אינטרסים". שאמה הודיע כי הוא מוכן להקים קואליציה, אך לא ידבר עם זינגר עד שיתנצל בפניו ובפני משפחתו על ההכפשות שנאמרו בחודשיים האחרונים. 



01:30: ראש העיר היוצא בירושלים, ניר ברקת: התקשרתי למשה ליאון לברך אותו על הנצחון וההישג המרשים. משה אני מאחל לך ולירושלים הצלחה גדולה, אסייע בכל מה שנדרש לכניסה חלקה ומהירה לתפקיד ולשמירת התנופה של ירושלים שלנו כבית של כל הציבורים: חילונים, דתיים לאומיים, חרדים וערבים. בהצלחה משה, בהצלחה ירושלים!".



אכזבה במטה ברקוביץ. צילום: מרק ישראל סלם



01:11: ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם מאיר יצחק הלוי (אילת), צביקה ברוט (בת ים) ושוקי אוחנה (צפת) ובירך אותם על נצחונם בבחירות המקומיות. ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הערים הנבחרים כי הוא ישמח לעבוד איתם בשיתוף פעולה הדוק על מנת לחזק את הערים ולפעול למען התושבים.



01:01: אריה דרעי התקשר לברך את משה ליאון: "קודם כל מה אומרים? הודו לשם כי טוב, כי לעולם חסדו. תראה מה זה חסדי שמיים. ברוך השם, צריך להודות לקדוש ברוך הוא. משה, המון בהצלחה. הצלחה גדולה גדולה".


01:00: ראש העיר המכהן בראש העין, שלום בן משה, גבר על המועמד רז שגיא עם 52% מהקולות: "אני נרגש ביותר ברגעים אלו. מכל הניצחונות שהשגתי בחיי - זה אחד הניצחונות הגדולים. אני מודה לתושבי ראש העין היקרים שנתנו בי אמון פעם שנייה ברציפות. מעתה ואילך תהיה ראש העין אחת, ללא הבדלי שכונות. אני גאה בעיר הזאת ואוהב אותה".

00:48: בתום ספירת 90% מהקולות, ליאון מוביל על עופר ברקוביץ עם 51.5% לעומת 48.5%. 

00:35: כאבול - סאלח ריאן מנצח את הבחירות. בלהבים, נבחר יוסי ניסן לראשות המועצה, בלקייה אחמד אל-אסד ובאל-קסום סלאמה אל-אטרש.

00:30: משה ליאון מוביל על עופר ברקוביץ באלפי קולות, במטה ברקוביץ מקווים שקולות החיילים יבואו לעזרתם.

00:21: דרמה בירושלים: משה ליאון מצמם את הפער מעופר ברקוביץ, כאשר ברקוביץ עם 51.4% וליאון עם 48.6%.

00:10: כרמל שאמה הכהן חוגג את נצחונו המסתמן ברמת גן.

כרמל שאמה הכהן חוגג. צילום: אבשלום ששוני


00:05: גדעון סער בירך את צביקה ברוט בפייסבוק על ניצחונו המסתמן בבת ים: "ברכות, צביקה!"

00:00: אחוז ההצבעה הארצי הסופי הוא 42.33%. 

23:59: לפי נתוני עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ מוביל עם 71,732 קולות לעומת 62,209 של משה ליאון.

23:55: כרמל שאמה-הכהן מוביל ברמת גן עם 56% לעומת 44% של ישראל זינגר.

23:39: שלמה בוחבוט: "ניהלנו מערכת בחירות ביושר והגינות. לצד השני יש בעיה, עכשיו התייצבו במעלות הרבה מאוד אנשים שהבטיחו להם עבודה, אבל זאת כבר לא בעיה שלי. אני מקווה שיחזיקו את העיר הזאת, אני בא ואומר, שמחתי באמת בימים האחרונים לעשות סולחה עם אחת המשפחות שאני אוהב אותן. אני לא עומד להיות חבר מועצה, אני אתפטר, האנשים שנשארו אחריי הם אנשים טובים".
 
23:30 - שלמה בוחבוט נשא נאום בפני פעיליו והודה בהפסד לארקדי פומרנץ ויסיים את תפקידו לאחר 42 שנים - ראש העיר הוותיק בישראל. 

23:21 - בקרית שמונה ראש העיר המכהן ניסים מלכה עומד לקראת הדחה כאשר הוא עם 36 אחוזים בלבד לעומת 53 אחוזים מהקולות לאביחי שטרן. בבת ים המועמד צביקה ברוט מוביל עם כמעט 64 אחוזים מול 36 אחוזים ליוסי בכר בתום ספירת כ-62 אחוזים מהקולות. 

23:19 - בתום ספירת 35 אחוזים מהקולות כרמל שאמה הכהן מוביל עם 58 אחוזים מול 41.5 אחוזים לישראל זינגר. בראשון לציון רז קינסטליך מוביל עם 55 אחוזים לעומת 45 אחוזים בלבד לדב צור.
 

22:58 - מספירת הקולות הראשונים בירושלים מסתמן יתרון לעופר ברקוביץ על פני משה ליאון. 



22:33 - מהתוצאות הראשוניות מסתמן כי כרמל שאמה הכהן מוביל על ישראל זינגר ברמת גן. בבת ים יתרון לברוט על פני יוסי בכר, המועמד שראש הממשלה פרסם סרטון תמיכה בו לקראת הבחירות בסיבוב הראשון.



22:00 - הקלפיות נסגרו. 38 אחוזי הצבעה ארציים, אך התוצאות עוד צפויות לעלות בנתונים הרשמיים הסופיים ולנוע סביב קצת יותר מארבעים אחוז. שיעור הצבעה נמוך ביחס לסיבוב הראשון.



הקלפיות נפתחו בשעה 13:00, והן היו פתוחות להצבעה עד השעה 22:00 ואת העדכונים השוטפים תוכלו לקבל מאתר משרד הפנים. הבחירות במועצה האזורית חוף אשקלון נדחו בעקבות המצב הביטחוני. הסיבוב השני סיפק מאבקים חריפים ועשירים בהכפשות לצד דילים פוליטיים.


במהלך היום המערכה הקשוחה בירושלים החזירה לכותרות את הסיסמה 'הערבים נוהרים לקלפיות', לאחר שבשעות האחרונות לפני סגירת הקלפיות הופצו הודעות לתושבי ירושלים, אשר קוראות להצביע למשה ליאון, כיוון שהערבים יוצאים להצביע לעופר ברקוביץ'. במספר קלפיות אף דווח על פגיעה בפתקים של המועמד, עם קשקושים מאחור, או קרועים בצדדים (דברים שפוסלים את הפתק), או חוסר בפתקים שלא נראה סביר. על פי מטה ברקוביץ, מדובר על עשרות תקלות בקלפיות שונות ברחבי העיר.
 
מהמטה של ברקוביץ נמסר כי "מטה ליאון הפיץ פייק ניוז והפיץ תמונות של פלאיירים ורכב מקושט בחניון (תוך הסתרת מספר זיהוי) בערבית הקוראים כביכול להצביע לעופר ברקוביץ. מדובר בהמשך פעילות הפייק ניוז מטעם מטה משה ליאון כל התמונות והסרטונים שקריים ואנו נערכים לפעולות משפטיות בעניין".