מטחי הרקטות הכבדים, שנורו לעבר עוטף עזה החל מאמש בשעות הצהריים, ולאורך כל הלילה ושעות הבוקר המוקדמות היום (שלישי) הכניסו לבהלה תושבים רבים באשקלון, שם פגעה רקטה בבניין מגורים וגרמה למותו של אדם אחד, ולפציעתם של 11 אנשים נוספים. כמו כן, במהלך הלילה זוהו כ-70 שיגורים לעבר שטחי ישראל, ו-370 שיגורים בסה"כ מתחילת המתקפה. על רקע אירועים קשים אלו תושבים רבים באשקלון החליטו, מתוך דאגה למשפחתם וילדיהם, לארוז את חפציהם ולעבור אל בני משפחתם במרכז הארץ. 

מושיקו ועדי זלמן, מגדלים את שלושת ילדיהם באשקלון כבר שנים, אולם עתה לנוכח גל הפגיעות והנזקים שנרשמו בשעות הלילה הם החליטו שלא לקחת סיכונים. "אנחנו אורזים ובאים אל ההורים שלי בראש העין. מה שקרה כאן זה בלתי נסבל ומפחיד. הילדים בלחץ וחרדה ואין ברירה אלא לקום ולעזוב מוקדם ככל שניתן. אין לימודים ואין ברירה אלא לעבור להורים".

מה גרם להחלטה שלכם?
"שש או שבע נפילות בלילה, נפילה אחת באמצע הלילה ועוד שלוש או ארבע נפילות משש בבוקר . זה יותר מידי עבור הילדים שלי שנכנסו לחרדה. הפעם לצערנו הם גם פוגעים, ויש נפגעים ונזקים אז אין צורך להיות גיבורים ולשלם מחיר. האזעקות הללו בתדירות כזאת הכניסו לפאניקה את כולם ואי אפשר להישאר כך. עברנו לילה לא קל בכלל, שעות בממ"ד ללא שינה ואפילו שהילדים הורגלו לאזעקות הפעם זה היה מוגזם מידי ומלחיץ הרבה יותר".

בתוך כך, הלימודים ביישובי הדרום לא יתקיימו היום. בנוסף, שר הפנים אריה דרעי החליט לדחות את הסיבוב השני של הבחירות לראשות המועצה האזורית חוף אשקלון שאמור היה להיערך היום, וזאת בעקבות המלצת אלוף פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי, עליה הוחלט בתום הערכת מצב.