מהפך בתוך שעה: בתום מערכת בחירות סוערת ומלאה ביצרים בירושלים, זכה הלילה (רביעי) משה ליאון בכ-51.5% מהקולות לעומת 48.5% של יריבו, עופר ברקוביץ. הניצחון, בפער של אלפי קולות בודדים, הגיע לאחר דרמה של ממש, לאחר שלאורך רוב הספירה הוביל ברקוביץ בפער ניכר על ליאון. ככל הנראה, מה שטרף את הקלפים הייתה העובדה שקלפיות החרדים נספרו רק מאוחר יותר, והן שחוללו את המהפך הגדול. למרות זאת, ברקוביץ לא אמר נואש, והבטיח לפעיליו כי באמצעות קולות החיילים ובדיקה של קלפיות חשודות בזיוף ניתן עדיין לחולל מהפך.



משה ליאון עלה כשעה לאחר ניצחונו לנאום ניצחון במטה הבחירות בירושלים, לקול קריאות "ליצמן הביתה", שכוונו לעבר סגן שר הבריאות שהגיע למקום. הפעילים אף עודדו את אריה דרעי וחלקם תמך גם בראש העיר היוצא, ניר ברקת, שהגיע אף הוא לאירוע. "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", אמר ליאון. "ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו. נכבדיי. אני נרגש. ירושלים בחרה הלילה את המלכד, את המאחד, את הביחד ואת הטוב. אני מתכוון להיות ראש העיר של כל תושבי ירושלים באשר הם. אלה שבחרו בי ואלה שלא בחרו בי. ועכשיו אני רוצה לומר תודה ענקית לכל הבוחרים שבחרו בי".



"תודה ענקית לאלפי הפעילים שעבדו ללא לאות במשך שבעה חודשים להשגת הניצחון הזה. בנימה אישית, אני רוצה להודות למשפחתי האהובה, שאני יודע שהם מתחבאים פה, ותודה מיוחדת לאישה שאיתי, סתווית, שצעדה איתי בדרך קשה ומייגעת. היא עברה איתי דברים קשים, אבל מפה זה הזמן לעבור משלב הדיבורים לשלב המעשים. אני רוצה קודם כל להודות לראש העיר ניר ברקת, ששירת את העיר ונתן 10 שנים משנות חייו לטובת העיר. מחכים לנו אתגרים לא פשוטים בעיר המיוחדת, המורכבת והמדהימה הזאת, שפועמת בליבו של כל יהודי".

אכזבה במטה ברקוביץ. צילום: מרק ישראל סלם


למרות התוצאות, במטה המאוכזב של ברקוביץ סירבו לומר נואש. "שמענו את התוצאות, יש גם את קולות החיילים שהם לא מאוד רבים", אמר ברקוביץ. "יש גם לא מעט אי סדרים ששמענו עליהם בקלפיות והצוות המשפטי שלנו בוחן לעומק את התוצאות, יש בהחלט חלק לא מבוטל של קלפיות שאנחנו נבדוק אותן לעומק. אין לי אפשרות לשחרר אתכם הערב ללא תקווה. הצוות המשפטי יעמול הלילה ובבוקר. הכוח מולנו עבד בצורה אלימה ולכן הדברים יבדקו עד הסוף, לא מוותרים על הסיכוי לניצחון".


כזכור, במהלך יום הבחירות בירושלים נרשמו אי סדרים במספר קלפיות, בחלקן אף נקרעו פתקיו של ברקוביץ. לאורך כל היום, הודעות SMS מטעמו של משה ליאון נשלחו לתושבי ירושלים, קראו לבוחרים לצאת להצביע והציגו "הוכחות" לכך שפעיליו של ברקוביץ קוראים לציבור הערבי להצביע עבורו בהבטחה כי "ישמור להם על הבית". כעת, ברקוביץ מתכוון לערער על התוצאות ואולי לחולל, בדרך נס, מהפך נוסף בבירה.