הריצה לממ"ד הפכה עבור תושבי עוטף עזה לעניין שבשגרה, אבל בעוד התושבים מורגלים לאותה "שגרת חירום", בעלי החיים מתקשים להסתגל למציאות הלא נורמלית. משפחת מלכה זכתה לארח בממ"ד שלה אורחת מפתיעה. "הייתה אזעקה ורצנו לממ'ד", מספרת גל מקיבוץ כרמיה, אם המשפחה. "באנו לסגור את הדלת וראינו שאיזו כלבה נכנסה איתנו רועדת ומשקשקת מפחד. והחלטנו להשאיר אותה בפנים".



הכלבה קליה ש"התגנבה" לממ"ד הייתה מפוחדת מאוד, מה שהפך את השהייה בממ"ד לדווקא קלה יותר עבור שתי בנותיה של גל, גפן וגאיה. "במקום להתרכז בפחד של הבנות שלי מיקדנו את תשומת הלב בפחד של הכלבה. ליטפנו אותה, הרגענו אותה ושמרנו עליה. "לאחר כשעה הגיעו הבעלים של הכלבה, השכנים, ולקחו אותה לביתם". 

"המטרה שלנו היא לשמור על הנפש של הבנות שלנו כמה שניתן, אם על ידי שידור רוגע, משחק משפחתי בממ"ד, קריאת סיפור או אירוח השכנות בממ"ד שלנו", הסבירה האם.

בתשובה לשאלה האם זה מצליח, אמרה: "לפעמים כן ולפעמים לא, זה תלוי בעוצמת הבום שיש אחרי הצבע אדום. אבל אנחנו חזקים ועומדים איתן מאחורי הצבא האדיר שלנו. אנחנו סומכים על המדינה והחלטותיה ומוכנים לסבול כמה זמן שיצטרך בשביל שישיגו שקט ושלווה באזור".