בצל התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן מתפקידו התראיין היום (רביעי) עורך הדין ושדרן 103FM יורם שפטל ל"מעריב" והתייחס לסיבות שהביאו את השר למהלך ולעתידו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שר הביטחון אביגדור ליברמן התפטר בגלל ארבע סיבות עיקריות: האיום להנחית מכה קשה על חמאס, הזרמת הכסף לחמאס, ההחלטה על הכפר הבדואי והמדיניות הרופסת של ישראל כלפי ארגון הטרור וסוגיית עזה. בכל הנקודות צודק ליברמן במאת האחוזים, בניגוד לדברי הביקורת שמדביקים לו  לאורך הקריירה. הפעם כל מי שמותח עליו ביקורת משקר לציבור", אמר שפטל.
עוד המשיך: "ספק אם בתולדות המדינה היו סיפורי התפטרות כה מוצדקים של העדפת האינטרס הלאומי על פני האינטרס האישי, כי שר הביטחון זה התפקיד מספר 2 במדינת ישראל, והיו מעט מאוד אנשים שהיו מוותרים על לשכת שר הביטחון. אנשים היו מוכנים למכור את נשמתם בכדי שיוכלו להגיע או להישאר בלשכת השר, ליברמן לא נהג כך. לכן מגיעה לו תודה ענקית בשם הציבור הלאומי במדינת ישראל".
שפטל התייחס לתרומתו של ראש הממשלה להתפטרותו של ליברמן ואמר כי "אני תמיד אומר שמי שאינו צודק חייב להיזהר בשקרים. נתניהו לא רק שלא צודק אלא נכנע באופן מחפיר לחמאס. לכן הוא יזם הודעה שקרית לתקשורת שהקבינט אימץ את המלצת מערכת הביטחון להפסקת אש, מה שבפועל היה ההיפך המוחלט. כל ארבעת שרים - נפתלי בנט, איילת שקד, ליברמן ומשה אלקין התנגדו בתוקף".

אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם
אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם

נתניהו חרץ את גורלו הפוליטי?
נתניהו הוא אשף פוליטי ולכן לא הייתי ממהר להספיד אותו אבל הפעם הוא באצת יצטרך להשתמש במלוא גאוניותו הפוליטית כדי להיחלץ מנקודת השפל הכי גדולה שהוא הגיע אליה מאז שהוא נכנס ללשכת ראש הממשלה".
שפטל טען כי להערכתו נתניהו אינו יכול לסגת מההחלטה המבישה והרופסת שמלווה בעוד שקר וכי הוא מעדיף את גרסת ליברמן. "ימיה של הממשלה הזאת ספורים, נתניהו לא ימנה את בנט מסיבות פוליטיות. אם בנט יהיה במשרד הביטחון, העימותים בתוך הקבינט, בין המטכ"ל הרופס לא יאפשרו לו עבודה מסודרת".

אמרת בעבר שנתניהו יכהן כראש הממשלה עד 2023, אתה עדיין סבור שזה יקרה?
"אני לא בטוח שנתניהו יהיה ראש ממשלה הבא (עד נובמבר 2023 ) אבל  אני לא מוציא את זה מכלל אפשרות. כשאמרתי את הדברים לא עלה בדעתי שנתניהו יעשה צעד כזה רופס, לא עלה בדעתי שנתניהו יכול לרדת לשפל כזה".