ברקע הודעתו הדרמטית של שר הביטחון אביגדור ליברמן על התפטרותו, אלון בן דוד, הפרשן הצבאי של "חדשות 10" ושדרן הרדיו התייחס היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM למהלך המפתיע.

הופתעת מהודעתו של ליברמן? 
"אני מודה שחשדתי שהוא הולך להודיע על התפטרות, אבל האמת היא שאני קצת מופתע מהעיתוי. מעבר לשיקולים הפוליטיים והציוניות, ברמה הלאומית, ההתפטרות הזאת היום זה ממש לתת פרס לחמאס. לא היה קורה כלום אם הוא היה מחכה שבוע, פוליטית זה לא היה משנה הרבה, אבל האפקט על הצד השני היה אחר. ברמה האסטרטגית זאת עוד מעידה אחרי יומיים לא קלים שגם ככה עברו על ההרתעה הישראלית. ההתפטרות מוסיפה עוד שמן למדורה".

 

איך היית מסכם את תרומתו?
"אין חותם משמעותי. כן, הוא מינה את אביב כוכבי לרמטכ"ל, זאת החלטה שרוב העולם רואה אותה כנכונה. הייתה לו את התבונה לא לקלקל ולא להתערב, אבל הוא היה שר ביטחון מאוד מוזר. שר ביטחון שאומר שצריך לצאת למלחמה, אבל זה לא הופך אפילו לכותרת בעיתון. עד כדי כך? הסיטואציה היא תמיד כזו שמערכת הביטחון מגיעה אל השר, הוא מסכם את עמדת המערכת, ועם זה הולכים לראש הממשלה או לקבינט. פה, היו באים, מציגים לו, הוא היה בדעה אחרת, מערכת הביטחון הייתה מדברת בשני קולות, מול ראש הממשלה, והוא נשאר בצד. הוא לא נספר בהחלטות שהתקבלו. קשה להגיד שהוא השאיר חותם".
זה לא היה ככה עם עמיר פרץ?
"נתנו לו את הכבוד, מה גם שאהוד אולמרט התייעץ איתו. אני חושב שבישראל חייבים שר ביטחון במשרה מלאה. בשנתיים וחצי האחרונות שחקו מאוד את הדימוי על כתבים פוליטיים, ששר ביטחון הוא תפקיד שמהווה מקפצה. היום זה נראה כמו בית קברות. מי שייקח את זה בעיניי, יהיה פשוט השעיר לעזאזל שיחטוף את ההסלמה הבאה בעזה על ראשו, והוא ולא נתניהו יואשם כאחראי למדיניות. זה לא תפקיד זוהר אבל תסתכלו אחורה, ותראו איפה נמצאים היום שרי הביטחון".