חברת אל על החליטה להגיש היום (שבת) תלונה במשטרה נגד נוסעים שהתפרעו בטיסה שיצאה אמש מניו-יורק לישראל, ועצרה לבסוף באתונה, זאת לאחר שהתעכבה בשדה ולא הצליחה לנחות בישראל לפני כניסת השבת. בחברה מסרו כי "אנו רואים בחומרה את ההתנהגות החמורה של חלק מהנוסעים בטיסת אל על מניו יורק, כלפי צוות החברה. אנחנו מקווים כי משטרת ישראל תפעל לחקר העניין ולמיצוי הדין". 



כזכור, הנוסעים זעמו על צוות החברה עוד טרם המראת המטוס, לאחר שהטיסה התעכבה במספר שעות, זאת בעקבות מזג האוויר הסוער שגרם לעיכובם ולביטולם של טיסות רבות. לאחר העיכוב הוחלט בחברה לקיים את הטיסה למרות זאת כשתוך כדי הובטח לנוסעים הדתיים במטוס כי ינחתו בארץ לפני כניסת השבת. 



עם זאת, לאחר מספר שעות היה ניכר כי המטוס לא יצליח לנחות בארץ לפני השבת, והנוסעים החלו לזעום. נוסעת שהייתה על הטיסה סיפרה כי "שמעתי צעקות וראיתי דיילת בוכה לאחר שהרימו עליה ידיים, דחפו אותה ואיימו לפרוץ לתא הטייס. כל זה כדי לא לחלל שבת".



"מצאתי את עצמי עומדת ומגנה על דיילות בוכות שמחפשות רגע לעצור ולנשום אוויר מההתנהגות שמופגנת כלפיהם. כנראה שמצוות שמירת שבת גוברת על 'ואהבת לרעך כמוך'", הוסיפה הנוסעת. 




כאמור, לבסוף נחת המטוס באתונה עבור הנוסעים הדתיים על מנת שלא יחללו את השבת, כאשר החברה דאגה לסידורי לינה עבורם. כמו כן, הנוסעים החילוניים שרצו לחזור לארץ עוד באותו יום חזרו בטיסת ישראייר שארגנה עבורם "אל על".