שר הביטחון היוצא, אביגדור ליברמן, התראיין הבוקר (ראשון) בגל"צ והבהיר את עמדותיו לגבי החלטות הדרג המדיני בעזה, והסיבה להתפטרותו מתפקיד שר הביטחון: "ברגע שהתקבלה ההחלטה שלי לא נותר שום דבר אחר. אמרתי שמה שקרה בשבוע לפני כן, זה הקש ששבר את גב הגמל. הממשלה העבירה כסף שהולך נטו לטרור והחליטה להגיע להפסקת אש - אלו שתי החלטות יותר מדי". כמו כן, לגבי העברת תיק הביטחון לשר החינוך, נפתלי בנט, אמר: "יש סיבה טובה להעביר את נפתלי בנט למשרד הביטחון, והיא להציל את מערכת החינוך". 



כאשר נשאל לגבי אמירות המקורבים לראש הממשלה, כי המהלך שביצע היה חסר אחריות בעקבות מהלך סודי, ענה: "עצם העובדה שאנשים מדברים על מהלכים סודיים בתקשורת זה חוסר אחריות. אלה אנשים חסרי אחריות. זה שנדבקים לכיסא ומוכנים להצדיק הידבקות לכיסא עם מכבסת מילים וללא מעשים, זה חוסר אחריות". 
ליברמן הוסיף ותקף את החלטות הדרג המדיני בנושאי הביטחון: "המדיניות נקבעת על ידי הדרג המדיני ולא על ידי צה"ל. אי אפשר להטיל אחריות על צה"ל. הדרג המדיני קיבל את ההחלטות ולא אף אחד אחר. תלך לכל ההתבטאויות של ראש הממשלה בנושא פיוס בין פת"ח וחמאס. עברתי על כולן, וראיתי שעצם הפיוס והרצון להגיע להסכמות ביניהן - זה אומר שאתם מעדיפים את הטרור על השלום".  


"כשמשהו נוגד את עמדותיי העקרוניות אני לא מהסס"

ליברמן התייחס בנוסף לתפקודו כשר הביטחון על אף חילוקי דעות, ואמר כי "אני לא יכול להיות אחראי למדיניות ביטחון שאני מתנגד לה כשר הביטחון. אפשרתי לרמטכ"ל ולאלופי המטה הכללי לעשות את העבודה בלי זעזועים. גם כשהייתי צריך לעמוד על מינוי רמטכ"ל, למרות כל הניסיונות להפריע למהלך הדברים התקין, פעלתי כמו שצריך. מינוי הרמטכ"ל בדרך הנקייה ביותר, ומדובר בבחירה הטובה ביותר. יש הרבה דברים אחרים שאולי אוכל לספר כשנחגוג את יום העצמאות ה-200 שלנו, שהובלתי בצורה ברורה". 
"ברצועת עזה ניסיתי לשנות. אני לא נדבק לכיסא, כשיש דבר שהוא נוגד את עמדותיי העקרוניות אני לא מהסס. בניגוד לכל צמרת הליכוד, אני הצבעתי נגד ההתנתקות, ונתניהו הצביע בעד ההתנתקות. גם בנושא עסקת שליט - אמרתי לכולם שאני לא יכול לקבל את זה, וגם בממשלה הצבעתי נגד זה. היום ברור מה הנזק של זה", סיכם ליברמן.