בצל מצב הביטחוני והמתוח והשבוע הקשה שעבר על תושבי הדרום ולאחר התבטאותו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר שאמר כי "מתקפת אש על תל אביב תדבר בשם עצמה, עזה היא מלכודת מוות",  כתב מנהל בית הספר 'תיכונט' בתל אביב, רם כהן,  פוסט הערצה בדף הפייסבוק שלו למנהיג החמאס, בו טען כי הוא "לא יכול לכנותו אויב". כהן והכתב והפרשן לענייני ערבים של אתר "וואלה", אבי יששכרוף, התארחו  בתוכניתו של יינון מגל ב-103fFM, שם דיברו על המשבר עם עזה, על החמאס ועל העומד בראשו, יחיא סינוואר.



אבי יששכרוף: "לפי הדברים שרם כתב ברשת אפשר לחשוב שמדובר בנשמה שאפשר לשבת איתה בקפה. סינוואר הוא מנהיג קיצוני וחזק מאוד בצמרת חמאס. אין היום מישהו שיכול לזעזע את חמאס כשסינוואר בראשו אפילו כשאיסמעיל הנייה נושא במשרה גבוהה ממנו באופן רשמי. סינוואר ישב בכלא הישראלי 22 שנים בעקבות פיגועים שביצע ורצח. אם יש משהו שמייחד אותו היא המלחמה העיקשת שלו במשתפי הפעולה הפלסטינים. נהגו לקרוא לו 'האבא של ה-12' בגלל שהרג 12 חשודים בשיתוף פעולה עם ישראל. לפני שלוש שנים הוא פרץ לביתו של מג"ד של הזרוע הצבאית של חמאס בשכונת זייתון וגרר אותו מדמם וחבול בתוך הבית כשהוא מנופף באקדח".




ינון מגל: "סינוואר אמר פעם שהוא יאכל את הכבד והלב של הישראלים".



אבי יששרכוף: "תאמר תודה על כך שהוא לא רצה לאכול לנו גם את הטחול. האבסורד הוא שהאיש חייב את חייו למדינת ישראל, רופא של השב"ס זיהה אצלו גידול סרטני בראש, עשו לו ניתוח והצילו אותו".



רם כהן:
"גם לבני גנץ יש דם על הידיים ואנחנו בוחרים בו רק כי לבני גנץ יש דם שאנחנו אוהבים. אין הבדל בין אם שולחים טייסים להוריד בניין רב קומות או בין אם עושים זאת בעצמנו".



ינון מגל:
"אז אתה משווה בין מה שחמאס עושה לבין מה שחיילי צה"ל עושים?



רם כהן: "אנחנו צריכים להיזהר בדברינו, הם רואים אותנו כפי שאנחנו רואים אותם. המוסר שלי הוא מוסר של בן אדם. אם אנחנו רוצים להתקרבן ולתהות איך הם (תושבי עזה) מסוגלים לעשות דברים כאלה ואנחנו לא מכירים בכך שאנחנו הורגים מאות אנשים שמתקרבים לגדרות שלנו - זו מוסריות על".



ינון מגל: "זה לא בסדר שאנחנו שומרים על הגדרות שלנו והגבול שלנו?.



רם כהן: "זה בסדר לשמור על הגבולות והגדרות שלנו. אל תוציאו את הדברים שלי מהקשרם".



ינון מגל: "אני מנסה להבין מה לגיטימי אצלך ומה לא".



רם כהן: "לגיטימי לדבר עם ראש חמאס שמוכן לדבר איתנו".



ינון מגל: "אבל הוא בחיים לא יכיר בנו, הוא רוצה לחסל אותנו ואתה מעדיף אותו על בנט".



רם כהן: "אתה דיברת איתו? גם בנט אומר שצריך למחוק את עזה".



ינון מגל: "אני לא אומר את הדברים כדי לפגוע בך אך בעיניי אתה מייצג את הבעיה הקשה ביותר של השמאל שלא חי במציאות. אתה חושב שכולם אנשים טובים שרוצים שוויון וחירות. אלו אנשים שרוצים לאכול את הכבד והלב שלנו. אתם מתעלמים מזה ולכן אתם הולדתם את אוסלו ובכך יצרתם מפלצת וזה לא מוסרי. יש להם צבא היום עם עשרות טילים לשלוח על תל אביב. אתם אנשים לא מוסריים".



רם כהן: "אנחנו נמצאים כרגע בתקופה מאוד משונה. אנשים מפגינים כי הם רוצים לצאת למלחמה כרגע. השר הפופולרי בישראל אומר שהוא רוצה לעזוב את תיק החינוך ולקבל את תיק שר המלחמה. אנחנו נמצאים בתקופה לא נורמלית. ברירת המחדל היא שהם רוצים מלחמה. אני אומר דבר הפוך, תקראו לסינוואר ותפגשו אותו במעבר הגבול".



ינון מגל
: "אנחנו רוצים מלחמה? אנחנו תוקפים סתם את עזה?



רם כהן: "יש מצור על עזה כבר עשר שנים, לא מאפשרים להם לפתח שום דבר בעזה וממשיכים להתקרבן על המציאות בה. אנשים תלויים בטיפולים הרפואיים בישראל, במזון מישראל ועוד".