שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חתם היום (ראשון) על צו שיאפשר נסיעות חינם ברכבת לירושלים - גם מנתב"ג לתחנת האומה בירושלים, במהלך תקופת ההרצה. כזכור, עד כה ניתן היה לנסוע רק מתחנת נבון בירושלים, לכל תחנות הרכבת בארץ ובחזרה, ללא תשלום. ההחלטה תאפשר לנוסעים לנסוע מנתב"ג לתחנת האומה בירושלים, וממנה לכל התחנות בארץ ללא תשלום, זאת במהלך תקופת ההרצה. 
בתוך כך, משרד התחבורה ורכבת ישראל ביטלו בשבוע שעבר את הצורך ברישום מוקדם לנסיעות לירושלים, שהונהג עם תחילת תקופת ההרצה. מעתה, ניתן לנסוע בקו הרכבת לירושלים וממנה באמצעות כרטיס רב קו, והנוסעים אינם נדרשים עוד להנפיק שובר נסיעה מיוחד עבור הנסיעה. 
יצוין כי הרכבת החשמלית לירושלים, הפועלת במתכונת הרצה, מוגבלת ל-400 נוסעים בלבד בכל נסיעה. הרכבת תמשיך לפעול בשלב זה במתכונת של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, החל מהשעה 06:30 בבוקר ועד לשעה 19:30, בימים ראשון עד חמישי. סך הכל 54 רכבות ביממה. מנתוני הרכבת עולה כי מתחילת תקופת ההרצה של הרכבת, שהחלה בחול המועד סוכות, ה-25 בספטמבר 2018, נסעו ברכבת לירושלים וממנה יותר מ-222 אלף נוסעים.

קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של חמש מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ושמונה גשרים, באורך של שבעה וחצי קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.