האיש המחוזר ביותר בפוליטיקה הישראלית, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, נאם היום (ראשון) בטקס הענקת פרסי בן גוריון בתל אביב ואמר במה שנשמע כמסר אקטואלי להנהגה הנוכחית כי "אסור לדרג המדיני לנצל מלחמת הגנה לרווח פוליטי או אישי".

"אני משוכנע בחשיבותו ובחשיבות קיומו המתמשך של המאמץ המבצעי לביטחון הארץ, אך בה בשעה אני מבקש לומר שחובתו של הדרג המדיני היא לנהוג באחריות, לא לנצל את מלחמת ההגנה הצודקת והחיונית שלנו כדי לגרוף רווח אישי או פוליטי, לנהל מדיניות נחרצת ושקולה שמעצימה את החוסן של מדינת ישראל, ובהקשר זה עלינו לזכור את שבן גוריון לימד אותנו ונשמע על כך בהמשך, הממלכתיות תחילה", אמר גנץ.

הוא הוסיף כי "ביטחון הוא קודם כל צבא חזק אבל הוא לא רק צבא חזק. בטחון הוא כלכלה משגשגת, חברה מלוכדת וממשלה משרתת. ביטחון הוא ערכים משותפים נורמות נכונות וממשל תקין. ביטחון הוא מדינה המגינה באופן תקיף על כל תושביה ומעניקה לכל אזרחיה תחושה של שותפות שוויון ותקווה".

על פי סקר שהוצג במוצאי שבת ב"פגוש את העיתונות" המחנה הציוני בראשות גנץ צפוי לזכות ב-24 מנדטים בבחירות לעומת 26 מנדטים לליכוד. גנץ עצמו, הנוטה להתמודד בראש רשימה עצמאית, טרם הודיע בפומבי על כוונותיו.