מעתה חייגו 105: מהלילה יחל לפעול מוקד חדש של משטרת ישראל המיועד לטיפול ומניעת פגיעות הנעשות ברשת. זאת, במסגרת המטה הלאומי החדש של המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל להגנה על ילדים ברשת שהושק היום, ומיועד לתת כתובת לפניות בנושא פגיעה בילדים ברשת - בין היתר בהפצת תכנים פוגעניים, אלימות ובריונות ברשת, סחיטה, פגיעה מינית ומקרים המעוררים חשש לאובדנות. זאת, תחת יכולות טכנולוגיות מתקדמות וממשקים עם ספקי תוכן וחברות אינטרנט בארץ ובעולם. 
השקת המטה, שנעשית לקראת היום הבינלאומי לזכויות הילד שיצוין מחר, צוינה היום באירוע תדרוך לעיתונאים במשרד לביטחון פנים בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, מנכ"ל המשרד והמפכ"ל המיועד, ניצב (בדימוס) משה אדרי וראש האגף לחקירות ולמודיעין ניצב גדי סיסו, וכן גורמים בכירים ממשרדי הממשלה השותפים לפרויקט - החינוך, המשפטים, הבריאות והעבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
בחודשים הקרובים צפוי לפעול המוקד טלפונית בלבד ובמסגרת הרצה, ובהמשך יורחב לנתיבים נוספים ברשת. "הנתונים היום מפחידים", אמר ארדן וציין כי "כל ילד שלישי נחשף לאלימות ברשת וכל ילד חמישי נחשף להטרדה מינית ברשת. הפגיעות מסוגלות להרוס את חיי ילדינו, לכן המטה הלאומי החדש להגנה על ילדים הוא מטה להצלת חיים. אנחנו כהורים לא תמיד שם עם ילדינו וגם לא תמיד מודעים עד כמה המרחב פרוץ ומסוכן. במרחבי האינטרנט ההורים יודעים פחות מה עובר הבן והבת שלהם". 

ארדן התייחס למקרה של בת 15 שהתפשטה מול המסך והפועל לעיני גבר כבן 40, כשחשבה שהיא משוחחת עם נער בן גילה. המקרה הוצג גם בסרטון קמפיין שהופק במיוחד. 
עם זאת, הודגש על ידו וכן על ידי אלשיך כי אין במוקד כדי להפחית כהוא זה מאחריות בני הנוער והוריהם וכן מהפן ההסברתי שתחת משרד החינוך. זאת, כשלטענתם 85% מהפרויקט נוגע להסברה. בד בבד, ליבת הפרויקט מתייחסת גם לספקי תוכן ישראלים וגם לבינלאומיים וביחס לאפשרות לשלוט בניתוב תכניהם והסרתם. זאת, תחת שיקולים של משרד המשפטים לגבי מה חוקי ומה לא, וכן מה צריך להימסר לטיפול בית הספר.
אלשיך הוסיף כי "הרשת מאפשרת כל סוג של פגיעה ברשת, גם בחיטה ופגיעה מינית ללא יציאה מהבית. אם משטרת ישראל רוצה להישאר רלוונטית ולהגן על אזרחי ישראל מכל פגיעה, היא חייבת להיות דם שם. ואלה אתגרים עצומים, מדובר בין השאר בסוג חדש של ראיות ושיח משפטי. עלינו גם לתרגם את כל המושגים המשטרתיים לעולם התוכן של הסייבר. הושקו למוקד שוטרים בעלי השכלה רלוונטית וכעת יושבים כבר למעלה מ-20 מוקדנים עם מוכנות אונליין לקחת פניות".