השופטת חוי טוקר, שמונתה השנה לתפקיד שופטת בבית משפט השלום בירושלים, זוכה לכהן כאישה החרדית הראשונה על כס השיפוט. השבוע היא ריגשה את הנוכחים באולם, כשפעלה לטובת זכויות של עצורה מתמודדת נפש וביקשה לבקר בתאה.


מ’ נעצרה לאחר שנטען כי נקטה אלימות כלפי בעלה. בפתח הדיון על הארכת מעצרה, אמר השוטר, “נודע לי משב”ס שאי אפשר להביא את מ’. מדובר בחולת נפש, שעושה פרובוקציות”. בדרך כלל, במקרים כאלה מקיימים השופטים את הדיון בהיעדר החשוד, אם הוא מסרב להגיע, אולם השופטת ביקשה מהשב”ס לנסות שוב להביאה לדיון. 

מפקד יחידת השב”ס הגיע לדיון ומסר כי העצורה יושבת עירומה בתא המעצר ומסרבת להתלבש לצורך הדיון. עו”ד אריק בוקטמן, שייצג את מ’ מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקש מהשופטת שלא יופעל נגדה כוח בגרירתה לבית המשפט ושהדיון יתקיים בהיעדרה. ועם זאת, השופטת טוקר החליטה לעצור את הדיון ויצאה לבית המעצר בליווי איש שב”ס ומאבטח של משמר בית המשפט. טוקר ניגשה לחשודה כדי לשמוע את גרסתה וטענותיה, אולם מ’ צעקה עליה שתלך ושהיא לא רוצה לראות את פניה. 


השופטת חוי טוקר. צילום: דוברות הרשות השופטת


לאחר שניסתה שוב לדבר אל ליבה, אך ללא הצלחה, חזרה השופטת לבית המשפט והורתה על שחרורה בתנאים מגבילים ושליחתה לבדיקה פסיכיאטרית אצל הפסיכיאטר המחוזי.