חג החנוכה הוא הזדמנות טובה להאיר את האנשים שנותנים כל השנה למען הקהילה. ברשת מקומוני "מעריב" הכינו מוסף מיוחד, הצפוי להיות מופץ ב־30.11, ובו 12 אנשים מיוחדים מכל הגילאים ומכל רחבי הארץ שמעניקים מעצמם כל השנה ללא תמורה. כל אחד מהם יקבל מגן הוקרה אמנותי שהכינה האמנית אירית שקד.

בין הנבחרים: ד"ר יואל אופנהיימר, רופא בקופת חולים, שמעביר סדנה לאסירים המבוססת על ספר שבעקבותיו הקים את עמותת "אור פנימי". עופרה כהן, מוזיקאית ויזמית למען הקהילה, שתורמת מניסיונה הרב לטובת אוכלוסייה עם מוגבלויות שכליות ומוטוריות. קובי גטני, חבר הנהלה בעמותת Make A Wish שמגשימה משאלות לילדים חולים. "מה שמניע אותי להתנדב זו תחושת השליחות והתובנה שכל אחד יכול לתרום משהו מעצמו למישהו אחר בעולם שלנו, ובסופו של דבר, אם כל אחד מאתנו יתרום אנחנו נחיה בחברה צודקת ולא דורסנית", אומר גטני.





עוד בין הנבחרים, רויטל אמיר, מנהלת בית ספר בית "הערבה" בירושלים, שאוספת תלמידים שנפלטו ממסגרות חינוכיות אחרות ומעניקה להם זהות ושייכות. "כשאני פוגשת בוגרים של בית הספר והם מדברים בגעגועים על המורים אני מבינה כמה אור הבאנו לעולם".

ארגונים למען החברה


בין היתר, מאיר המוסף פרויקטים מיוחדים שהוקמו למען הקהילה כמו "נשות הברזל" – ארגון שהוקם על ידי הלוביסטית היידי מוזס. מדובר בגוף שמורכב מחבורה של עורכות דין מהמדרגה הראשונה שעוסקות בנוער, חינוך, משפחה, לשון הרע ונושאים פליליים. אחת המתנדבות בפרויקט היא ליאת אייל, עורכת דין ומגשרת שאומרת כי "בזכות הגישור אנחנו מצליחים לפתור הרבה מאוד מלחמות ולהוריד מתחים בחברה".



היידי מוזס. "מצליחים לפתור הרבה מלחמות"



פרויקט נוסף הוא "כל זכות" - מאגר מידע מקיף על זכויות אזרחיות, שהוקם על ידי אמיתי קורן, הייטקיסט שעשה אקזיט גדול לפני עשור והחליט לפעול למען הקהילה והחברה. המידע באתר מוגש בחינם, ללא כוונת רווח, בצורה ברורה ופשוטה ובסיוע משרד המשפטים, מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי וג'וינט ישראל.