בעקבות המלצת המשטרה להעמיד לדין את שר הפנים אריה דרעי נשמעו היום (שלישי) קריאות במערכת הפוליטית לדרעי להתפטר או להשעות את עצמו מתפקידו. ח"כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני אמר כי "לא היתה בהיסטוריה שלנו ממשלה שרמסה בבוטות כזו את טוהר המידות. אני חש היום בושה גדולה. אין טעם לטיעונים החוזרים של חזקת החפות ובירור ההאשמות. אם נותרה בו טיפת כבוד לציבור הישראלי -על דרעי להתפטר מיד ולא לשוב לעולם".



לדבריו "כאשר אנו מאפשרים לעבריינים מורשעים לחזור לכיסא משרתי הציבור ולמושחתים להוסיף ולכהן, אין צורך לעשות פרצוף מופתע כאשר הם מוסיפים להשחית ולגנוב. 3 פעמים בקדנציה האחרונה דרשתי להעביר את חוק הקלון שנועד למנוע בדיוק מקרים מסוג זה שמרסקים את מה שנותר מאמון הציבור בנבחריו. את דרעי, כמו כל עבריין, צריך היה להרחיק מזירת הפשע ומהחיים הציבוריים".



ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני הצטרפה לקריאה ואמרה: "אם הייתה בממשלה הזו עוד טיפת יושרה השר דרעי היה מושעה היום לאלתר מתפקידו. חשדות כבדים כל כך לא יכולים לעמוד מעל מי שהינו משרת ציבור. זה פרצופה של הממשלה המושחתת הזו, אנשים שמכירים את חדרי החקירות יותר טוב מאשר את חדר ישיבות הממשלה".



יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שכזכור אמר בעבר לדרעי במהלך עימות בחירות ביניהם "אתה עבריין מורשע, צריך לשקם אותך", הגיב היום להמלצות המשטרה ואמר: "עוד שר מצטרף לנבחרי ציבור שחשודים בשחיתות. במדינה מתוקנת נתניהו היה דורש היום את התפטרותו של דרעי. אבל ראש ממשלה עם המלצה לכתב אישום לא בדיוק יכול להגיד משהו לשר פנים עם המלצה לכתב אישום".



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי הגיב גם הוא על המלצות המשטרה נגד אריה דרעי: "תרבות של ממשלה מושחתת. זו התוצאה של פוליטיקאים שהרימו ידיים ומקבלים את השחיתות הציבורית. אפשר לשנות את זה. אפשר להקים ממשלה שתשמור על שלטון החוק, שתלחם ותמגר את השחיתות ושתיתן דוגמא אישית".



ח"כ ניצב בדימוס משה מזרחי מהמחנה הציוני אמר כי "זה מצער מאד שאחרי הרשעה וכלא, לא מפנימים ולא מורתעים ומסתבכים לכאורה שוב בפלילים, לקרוא לו להתפטר זו קריאת סרק בשלטון הקיים. כשנהיה בריטניה בכל מה שקשור לשחיתות חצי מהממשלה והראש היו צריכים להתפטר".



ח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני הגיבה בטוויטר: "כך זה נוסח ב-97: 'אין מדובר בכשלון בודד של צעיר שעתה זה נחשף למנעמי השלטון, אלא במי שהתמיד באורח חיים המיוסד על אדני שוחד'. אריה דרעי חושב שלאנשים יש זיכרון קצר, אבל אנחנו זוכרים: 2 עבירות שוחד, 3 עבירות מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד".