שתי טרגדיות תוך פחות משעה בקריות ובכוכב יעקב. ילד כבן 11 מקרית ים הובא למיון רמב"ם, שם נקבע מותו, לאחר שנפל היום (שלישי) מגובה של 12 קומות. מביה"ח רמב"ם נמסר כי הילד הובל אל חדר הלם ונשלח לניתוח מסובך לטיפול בפגיעה רב מערכתית, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו.

בשנת 2017 פעוט כבן 4 נפל אל מותו מגובה 4 קומות בבית שמש. מעל למחצית הילדים המתים מנפילה בגובה הינם בטווח הגילאים 4-0, מנתוני ארגון "בטרם". עוד נמסר מארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, כי בין השנים 2018-2008, מתו 79 ילדים בישראל עקב נפילה. כ-61% מהמקרים אירעו בבית ובחצר הבית. בשנת 2017 מתו מנפילה 15 ילדים. עד כה, בשנת 2018 מתו 4 ילדים כתוצאה מנפילה מגובה.
 
אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון: "נפילה מחלון ניתן למנוע באמצעות שמירה על הנחיות הבטיחות. מומלץ להתקין סורגים או אמצעים להגבלת פתיחת חלון ל-10 סנטימטר בלבד. בכל מקרה, יש להרחיק רהיטים מחלונות כדי למנוע טיפוס של ילדים על הרהיט. כמו כן, חשוב מאוד ללמד את הילדים להתרחק מאדן החלון, ולהימנע ממשחקים בסמוך אליו".

אסון נוסף אירע ביישוב כוכב יעקב שמצפון לירושלים. ילדה בת 11 התמוטטה בבית ספרה ופונתה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך כדי פעולות החייאה. הצוות הרפואי בבית החולים המשיך בניסיונות ההחייאה, אך נאלץ לקבוע את מותה.