המשטרה הוציאה הערב (רביעי) הודעה יוצאת דופן, בעקבות התהיות ביחס להתאבדותה של עובדת בחברה של לב לבייב בבורסה ברמת גן, זאת לאחר שנחקרה באזהרה. בהודעה מטעם המשטרה נמסר: "כל ניסיון מצד גורמים בעלי עניין לקשור בין המקרה הטראגי לניהולה המקצועי של החקירה, מצביע על אי הכרת העובדות לאשורן ויש בו כדי להטעות את הציבור". 

"משטרת ישראל מצרה על תוצאותיו הטראגיות של האירוע שהתרחש בבורסה ברמת גן", נאמר בפתח ההודעה. "מטעמי צנעת הפרט ובשל העובדה שהחקירה לקביעת סיבת מותה של המנוחה נמצאת בעיצומה, כפי שמתבצע בכל מקרה מוות דומה, אין בכוונתנו להתייחס לאירוע. 
 
"נזכיר", אומרים במשטרה, "כי משטרת ישראל פתחה בחקירה בחשד לביצוע עבירות חמורות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות שבוצעו על פי החשד על ידי גורמים העובדים וקשורים לחברת LLD. כל ניסיון מצד גורמים בעלי עניין לקשור בין המקרה הטראגי לניהולה המקצועי של החקירה, מצביע על אי הכרת העובדות לאשורן ויש בו כדי להטעות את הציבור". 
 
את ההודעה חתמו במשטרה באמירה לפיה "משטרת ישראל פועלת כל העת ברגישות הנדרשת, תוך הקפדה יתרה על שמירת כבודם וזכויותיהם של חשודים ונחקרים, ולצד זה פועלת באופן מקצועי כל העת בנקיטת פעולות חקירה מגוונות שתכליתן – הבאת מבצעי עבירה לדין וחקר האמת. משטרת ישראל מתייחסת לאירוע זה במלוא האחריות והרגישות הראויה ולומדת את נסיבותיו".

חברה של הנחקרת: "אין סיכוי שעשתה זאת לעצמה"



אחת מחברותיה הטובות של הנחקרת, שצוטטה ב"חברת החדשות", אמרה כי היא לא מאמינה שחברתה התאבדה. "אין סיכוי שהיא עשתה זאת לעצמה, הילדים היו כל עולמה", הסבירה חברתה. 

"אני לא רואה שום סיבה שיכולה להצדיק את ההתאבדות שלה", הוסיפה המקורבת של הנחקרת. "היא אישה מדהימה, בעלה מדהים, זוג שאהב את הילדים. ילדיה היו כל עולמה, אני מקווה שיעשו חקירה מקיפה שבה יגלו מה באמת קרה לה, כי אני לא מאמינה שהיא התאבדה".
רבקה, שכנתה של המתאבדת, הוסיפה: "היא אישה חמודה מאוד, שכנה נעימת-הליכות, הייתה תמיד אומרת 'שלום ומה שלומכם'. לא ראו עליה שום מצוקה, היו לה שלושה בנים, כולם מנומסים".

חוקר לשעבר במשטרה: "יש לבדוק אם מרסקים אנשים בחקירה"



ניצב משנה בדימוס ד"ר מאיר גלבוע התראיין בתכניתה של אילה חסון ב-103FM והתייחס אף הוא לנחקרת שהתאבדה: "זה בהחלט סיפור טראגי, צריך לראות אם מרסקים פה אנשים בזמן חקירה". הבכיר לשעבר במשטרה נשאל גם על התנהלות החקירות במשטרת ישראל, ומתח ביקורת על סגנון החקירה במח"ש.



כשנשאל מה יכול היה להיות המניע להתאבדות של הנחקרת בפרשת לבייב, השיב גלבוע: "גם אם אדם לא חשוד בשום דבר אך מזומן לחקירה זה דבר לא נעים ומלחיץ. זה טבעי. חוקר מנסה למצוא נקודות תורפה בכל אדם שיושב מולו כדי להביא אותו לשיתוף פעולה. בתשאול או בחקירה כזאת החוקרים המיומנים יודעים למצוא בקלות נקודות תורפה אך יש הזנחה בהיבט התמיכתי. כדי להשיג שיתוף פעולה מלא כולל הודאה, צריך מצד אחד להפעיל סמכות ולחצים ומצד שני גם להפעיל תמיכה שנותנת את התוצאה הטובה ביותר".





על שיטת "השוטר הטוב והשוטר הרע" בחקירות המשטרה אומר הניצב בדימוס כי "השוטר הטוב והרע היא שיטה עתיקה אך מאוד אפקטיבית שעונה על הצרכים עד עצם היום הזה כי היא עונה על הצרכים הנפשיים שלנו כבני אדם. עצם זה שאני תומך בך משאיר את האדם באיזשהו איזון לחצים. אדם שהוא מועד לפורענות יכול להילחץ יותר וקרו לי מקרים בהם אנשים יצאו מחקירה וחשו ברע בליבם ובגופם. היו גם מקרים שהזעקנו את מגן דוד אדום".



על סגנון החקירה במח"ש אמר גלבוע: "אני לא חושב שזה מתאים, גם מח"ש לא אמורה מבחינת הסמכות שלה לבדוק את זה. כמו הסיפור של ניסו שחם, כשירדו לכל מיני רזולוציות שלא היו צריכים לרדת. בגלל שבאתי מתוך שורות המשטרה והייתי בין הדוחפים להוצאת משרד החקירות אל מחוץ למשטרה אני חושב שגוף לא יכול לחקור את עצמו. גוף אחר צריך להתמנות ולבדוק את הדברים באופן אובייקטיבי. הם לא אמורים לחקור דברים שהם לא עבירות ושהעונש שלהם פחות משנה. במקרים האלה צריך למנות ועדה שתבחן את הדברים. אם היו כשלים אז צריך לשפר אותם ולא יעזור שום דבר".