הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים הודיעה אתמול כי בשם עקרון השוויון ועל מנת למנוע 'לזות שפתיים' על ניצב משה צ'יקו אדרי לעבור בדיקת פוליגרף לפני שתדון בהתאמתו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. השר לביטחון פנים גלעד ארדן הודיע אתמול כי ניצב אדרי "הודיע כי הוא נכון לבצע את בדיקת הפוליגרף בהקדם האפשרי". על רקע ההודעות, התארח הניצב בדימוס אורי בר לב בתוכנית "הקבינט" עם רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור ב-103FM, והתייחס לכלי הפוליגרף והשימוש הנפוץ בו במשטרה ובמערכת הביטחונית.



העבירו אותך בפוליגרף?


"עברתי עשרות פעמים פוליגרף כמו שעוברים כל ראשי מערכת הביטחון בתפקידים רגישים. הפוליגרף שעובר רמטכ"ל או ראש שב"כ הוא פוליגרף ביטחוני שכולם עוברים ועל זה אין ויכוח. המקום היחידי שעוברים בו פוליגרף תעסוקתי הוא משטרת ישראל. רוני אלשיך לדוגמא, לא עבר פוליגרף תעסוקתי עד לרגע זה".





צ'יקו אדרי ראוי להיות מפכ"ל במשטרת ישראל?


"בהחלט, שלושת המועמדים הם ראויים, אדרי נבחר והוא יהיה מפכ"ל מצוין. יש לו את כל הכלים והוא עבר את כל התפקידים שיכשירו אותו לתפקיד כולל תפקידי מטה ושטח".



איך אתה מסביר את הסתירה בין סיכום הראיון שעשה אלשיך לאדרי לדברים שאמר בפני הוועדה?


"גם אני לא יכול להסביר אותם. צריך לשאול את אלשיך איך הוא כתב שאדרי עשה דברים נפלאים וציין ש'רכש חבר לחיים' לעומת הדברים שציין בפני הוועדה. היועץ המשפטי לממשלה הבהיר שהוא לא רדף אחרי אלשיך ושדווקא אלשיך הוא זה שרדף אחריו והתחבא מאחורי היועצת המשפטית".



מה לדעתך מניע את אלשיך?


"אין לי מושג. זה נראה מאוד מוזר ולא טוב. אם יש לך מה לומר - תקום ותגיד אותו".



היה שיח בברנז'ה המשטרתית על פרשיות שעלולות לצוף בנוגע לאדרי?


"לא. אדרי היה מפקד מחוז ירושלים, בתקופת כהונתו הוא הזדרז לקחת אחריות על האירוע הטראגי במצעד הגאווה וזה לא מנע מאף אחד למנות אותו למפקד מחוז תל אביב או להיות מנכ"ל המשרד לביטחון פנים".



אתה חושב שהמינוי יצא לפועל?


"אני מקווה מאוד. אני חושב שהוא מועמד ראוי שיוכל לעשות הרבה דברים במשטרת ישראל. מקווה שהמינוי יעבור ואני לא רואה סיבה שלא. פוליגרף תעסוקתי הוא משהו מאוד נזיל ובטח כשמודלפים ממנו דברים החוצה. אנחנו זוכרים את פרקליט המדינה הקודם שהיה בכלל נגד הכלי הזה, אך הוא חלק ממסורת של הרבה שנים".