שלושה ימים לאחר התאבדותה של מזל הדדי, מנהלת החשבונות בחברת LLD של איש העסקים לב לבייב שנחקרה באזהרה בלהב 433 בפרשת "יהלום שחור", נחשף הערב (שישי) ב"חדשות" מסמך המכיל את דרישותיו של לב לבייב מהמשטרה בתמורה להתייצבותו לחקירה.



על פי המסמך, לבייב, שסרב עד עתה להגיע לחקירה בישראל,  נכון להתייצב למסור גרסה מפורטת, יעמיד את עצמו לחקירה בחו"ל או, לחלופין, יגיע לישראל. במהלך חקירתו הוא מבקש לשהות במעצר בית ולהפקיד ערבויות. בתום התקופה כאמור, הוא מבקש שיוכל לשוב לעבודתו בחו"ל.



כזכור, המשטרה ביצעה בשבוע שעבר יחד עם רשות המיסים רישום של נכסי לבייב, אותם בכוונתה לחלט באם יורשע, ובמידת הצורך, בתום ההליך המשפטי נגדו. לאור החשד המצטבר כנגדו בכל הקשור למעורבות בפרשת "היהלום השחור" והיקפי הפרשה, החליטו ברשות המיסים ובמשטרה "לתפוס על הנייר את נכסיו של לבייב בסביון ובמקומות נוספים, כך שלא ניתן יהיה למכור אותם או להעבירם לגוף אחר, כל עוד ההליך המשטרתי בעניינו מתנהלים".



יש לציין כי מדובר בהליך פורמלי הנהוג בחקירות כלכליות, כאשר בעקבות המידע אודות עבירות בהם לכאורה מעורב חשוד, ממהרים ברשות המיסים ובמשטרה לבצע רישום של אותם נכסים. על פי ההערכה, במהלך 16 השנים האחרונות ששת החשודים בפרשה הבריחו יהלומים בהיקף שמעורך ב-300 מיליון שקלים. ההברחה הגדולה ביותר התרחשה לפני כשש שנים, כאשר עובד בכיר באחד העסקים של לב לבייב ברוסיה, הבריח כמות עצומה של יהלומים במזוודות.



במשטרה חושדים כי עובדו של לבייב, שנעצר כאמור בפרשה, חזר לארץ לפני שש שנים, ואז ניצל את מעמדו כתושב חוזר והבריח את היהלומים במזוודות הרבות שהיו ברשותו. עוד חושדת המשטרה כי העובד מכר את היהלומים בלי לדווח לרשויות המס, וזאת הייתה רק אחת מהפעמים שעשה זאת. במשטרה בודקים את הצורך אם לגבות עדות מלב לבייב עצמו, וכן לבצע מעצרים של חשודים נוספים. בידי המשטרה ישנו עד מדינה שמסייע לה בחקירת הפרשה.