בני משפחתה של מזל הדדי, שנפלה אל מותה בשבוע שעבר מבניין הבורסה ליהלומים ברמת גן, ממשיכים לסרב לקבל את גרסת המשטרה, לפיה היא התאבדה ומחפשים תשובות לטענותיהם. קובי הדדי, בעלה של מזל, שהייתה מנהלת החשבונות בחברת LLD של איש העסקים לב לבייב, סיפר היום (ראשון) בראיון לאילה חסון ב-103FM על היום בו קרתה הטרגדיה וציין כי אין סיכוי שאשתו בחרה לשים קץ לחייה. "הפחד הכי גדול שלי שהוא שאני אמשיך לחיות עם האי ודאות כמו אמה של תאיר ראדה ז"ל", אמר קובי.
להערכתך משהו אחר קרה שם, לדעתך היא לא שמה קץ לחייה? איך היא יצאה מהחקירה?
"היא הייתה מרוסקת ובהלם. רעייתי לא הייתה בן אדם חזק. גם במשך החקירה שוטרת טיפלה בה. מנגד, מאז החקירה עברו שבועיים והיא המשיכה בחייה, יש לה שלושה ילדים והיא טיפלה בהם".

ביום הטרגדיה המתנת לה בתחנת הרכבת?
"כן. חיכיתי לה בתחנת הרכבת בראשון לציון בסביבות השעה 16:00 והיא לא הגיעה".
מה אנחנו יודעים על הלו"ז שלה?
"רעייתי יצאה מהעבודה ב-15:23 והלכה לכיוון הרכבת. האדם האחרון שראה אותה היה חבר שלי מהעבודה, הוא חוקר פרטי 30 שנה והוא סיפר לי שלא ראה בה אחוז כלשהו של אובדנות, היא בירכה אותו לשלום בחיוך והמשיכה לכיוון הרכבת. בתחנת הרכבת נאספה עדות נוספת על מישהי שדיברה איתה. היא אמרה שהיא צחקה עד שהגיע טלפון מסתורי. מה גורם לבן אדם לחזור למשרד? אם היו מחזירים אותה לעבודה מסיבה כלשהי היא הייתה מתקשרת אליי לעדכן אותי שאחכה לרכבת הבאה. משהו קרה שם. יש כאן 49 דקות של מסתורין".

רק יודעים שהיא הגיעה לתחנת הרכבת ושבה למקום עבודתה? 
"נכון, ועלתה לשירותים בקומה העשירית למרות שהיא עבדה בקומה התשיעית בדרך כלל".
 
ויש שירותים בקומה התשיעית?
"כן. משהו קרה שם. בן אדם שרוצה להתאבד לא היה קובע לעצמו לו"ז להמשך השבוע, לא קובע תור לרופא או מדבר עם אמא שלי שתגיע לבקר בערב".
 
מדובר בתא קטן עם חלון קטן מאוד.
"40 ס"מ על 40 ס"מ".
 
זה אומר שנדרשת קפיצת ראש?
"היא הייתה צריכה להגיע אליו דרך הכיור ולהשתחל עם התיק שלה והטלפון שנמצאו עליה בזירה. זה מוזר. היא לא ספורטאית או גמישה".
 
השוטר של מרחב דן סיפר לכם שראו אותה יוצאת ונכנסת לשירותים?
"יש צילומים בהם במשך חצי שעה רעייתי נכנסה ויצאה מהשירותים במעין טירוף. הייתה שם גם עוד בחורה שנכנסה ויצאה".
 
שאלתם את החוקר מי הבחורה שהייתה איתה?
"אין תשובה, לא סיפר לנו".
 
ניתן לבקש המשטרה לקבל את המצלמות בתחנת הרכבת ולפענח את הטלפון הנייד שלה. אתה צריך לדרוש את זה. לב לבייב צלצל אלייך ביום שישי?
"כן. הוא ניחם אותי וסיפר שהם מאוד אהבו אותה. היא עבדה שם במשך 11 שנים. היא קמה בכיף לעבודה כל בוקר".
 
יכול להיות שהיא ידעה משהו? בכל זאת מתנהלת שם חקירה רצינית. היא הייתה מנהלת חשבונות והעסקאות שהיא עסקה בהן היו בעלויות של מאות מיליונים. יכול להיות שהיא ידעה על דברים שהתבצעו בחברה ומישהו לא רצה שהדברים יתפרסמו?
"מההיכרות שלי איתה במשך 25 שנה אני חושב שאם היה משהו שמפחיד אותה בחברה היא לא הייתה נשארת בעבודה. היא פחדנית".
 
על מה היא נחקרה? מה שאלו אותה?
"היא לא סיפרה לי אפילו. היא טענה שהשוטר איים עליה לא לספר כלום. היא רק אמרה שהתעללו בה. כששאלתי אותה בלילה אחרי החקירה מה עשו לה היא כל הזמן החליפה נושאים ואמרה שהיא בסדר".
 
יכול להיות שהיא הסתירה ממך משהו?
"קשה לי להאמין. אין דבר שהיא לא מספרת לי. אחת מהעובדות בחברה אמרה בהלוויה שהיא הייתה טרף קל".
 
מאיר הדדי, אחיו של קובי, תהה גם הוא על נסיבות האירוע: "מי שלח אותה לקומה 10? מישהו הכין לה את הזירה. אין סיכוי שמזי תעשה דבר כזה, זו לא מזי. הייתה לה אחריות, בעל ומשפחה".
 
מישהו בוודאות צלצל אליה?
"אנחנו לא יודעים".
 
"לא עדכנו אותנו בשום דבר. השאירו אותנו באוויר", הוסיף, "אנחנו לא יודעים איפה החקירה עומדת. כמה זמן לוקח למשטרת ישראל להוציא את הצילומים מתחנת הרכבת? כמה זמן לוקח לאתר פירוט שיחות? מי התקשר אליה ומי שלח אותה לשם?"

את חקירת הפרשה מנהלים שני צוותים: צוות של מרחב דן חוקר את נסיבות הנפילה או הקפיצה, ואילו צוות מיוחד שמינה ראש האגף לחקירות ומודיעין (אח”ם) ניצב גדי סיסו, חוקר את דרך ניהול חקירתה של המנוחה על ידי צוות חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב”ל) בלהב 433 במשטרה.
 
הדדי נראתה יוצאת ממקום עבודתה ללא כל סימני דאגה או מצוקה, נפרדת מחבריה ועושה דרכה לעבר תחנת הרכבת. במצלמות האבטחה בתחנת הרכבת נראית המנוחה משוחחת בטלפון, ומיד לאחר מכן עוזבת את התחנה. כעת לא ברור עם מי שוחחה הדדי ומדוע שבה למקום העבודה. המכשיר הנייד שלה התנפץ לרסיסים בגלל הנפילה, ובמשטרה ינסו לשחזר את השיחות ואת תוכנן. הדדי נראית במצלמות החברה בגפה, אולם במשטרה יבדקו אם גורם כלשהו ערך את סרטוני האבטחה. 

בתוך כך, ב"החדשות" נחשף מסמך ובו דרישותיו של לב לבייב מהמשטרה בתמורה להתייצבותו לחקירה. על פי המסמך, לבייב, באמצעות עו"ד איתן מעוז, נכון להתייצב למסור גרסה מפורטת, ויעמיד את עצמו לחקירה בחו"ל או בישראל. במהלך חקירתו הוא מבקש לשהות במעצר בית ולהפקיד ערבויות. בתום התקופה, כאמור, הוא מבקש לשוב לעבודתו בחו"ל.
 
עם זאת, במשטרה דוחים על הסף את מסמך התנאים: "לב לבייב ייחקר ככל חשוד אחר בכל פרשה שהיא, ללא שום הצגת תנאים טרם החקירה. אנחנו לא מנהלים משא ומתן עם חשוד לפני החקירה, כל חשוד שווה בפני החוק, ולבייב ייחקר כשיגיע לארץ. לא נסכים לתנאים מקדימים".
 
על פי ההערכה, במהלך 16 השנים האחרונות הבריחו ששת החשודים בפרשה יהלומים בהיקף כ־300 מיליון שקל. ההברחה הגדולה ביותר התרחשה לפני כשש שנים, כאשר עובד בכיר באחד העסקים של לב לבייב ברוסיה, הבריח כמות עצומה של יהלומים במזוודות. במשטרה חושדים כי העובד של לבייב, שנעצר בחשד למעורבות בפרשה, ניצל את מעמדו כתושב חוזר והבריח את היהלומים במזוודות הרבות שהיו ברשותו. בידי המשטרה עד מדינה המסייע לה בחקירת הפרשה.