בית המשפט השלום בנצרת הרשיע היום (חמישי) את מנהל קו השחיטה במפעל "אדום אדום" שבבית שאן - אליהו בן מחלוף שטרית בן 45 תושב המקום, ואת ממלא מקומו באהא דרבאשי בן 33 תושב מוקייבלה, בביצוע עבירות של התעללות בבעלי חיים. מכתב האישום עולה כי מנהל קו השחיטה סיפק לעובדים שוקר חשמלי לשם זירוז בעלי החיים והובלתם אל השחיטה. חלק מהמקרים נעשו בידיעת הממונים עליהם ובהנחייתם.



על פי עדויות בהכרעת הדין, העובדים עשו שימוש בשוקר ללא תכלית ראויה ובאופן שגרם כאב וסבל לעגלים, וחשמלו אותם בעת הולכתם ממקום למקום באמצעותו, בכך שהצמידו אותו לחלקים שונים בגופם של העגלים, לרבות אזורים רגישים כגון אשכים, אחוריים, בטן, חזה, צוואר, ראש ופנים. לעיתים עשו העובדים שימוש בשוקר במקרים בהם לא הייתה לעגלים יכולת פיזית לקום ממקומם, ותוך גרימת כאב וסבל מיותרים. במספר הזדמנויות הכו הנאשמים את בעלי החיים במקלות מעץ ובצינורות פלסטיק.



בית משפט מתח ביקורת חריפה על התנהלות הנאשמים: "החוק קובע כי אין לענות בעל חיים, להתאכזר אליו או להתעלל בו בדרך כלשהי. קיימים מצבים המצויים בתחום האפור בהם לא ברור אם מעשה הוא מותר או אסור, אז, נהלים סדורים עשויים להסיר ביעילות את הערפל. מעשי קיצון כגון המפורטים בכתב האישום, אשר מומחשים באופן מזעזע בשלל סרטונים, אינם דורשים נוהל. כל הדיוט מבין שחשמול חוזר ונשנה גורם לסבל גדול. שום נוהל אינו נדרש כדי להבין זאת".



עוד נאמר בהכרעת הדין כי "התכלית היא כאמור, מיקסום רווחים. הרווח הכלכלי בענייננו, בא לידי ביטוי בצורך בהולכה מהירה של הבהמות על מנת לזרז וליעל את הליך השחיטה וכן בחשמול חוזר של עגל שקרס, על מנת לנסות ולהביאו לאולם השחיטה או למקום אחר בו ניתן לבצע שחיטה כשרה, גם במחיר סבל עצום, ובלבד שלא יישחט במקום, ובשרו יטמא, מה שיביא להפסד של אלפי שקלים."