שרה נתניהו תיחקר בחשד למרמה לקראת סוף השבוע הבא
רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תיחקר לקראת סוף השבוע הבא ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 443, בחשד שרימתה לכאורה את מבקר המדינה. על פי החשד, היא הציגה בפניו קבלות פיקטיביות, על תרומה שהייתה אמורה לתרום במקום לשלם את שכרו של ניר חפץ. פרקליטו לשעבר של נתניהו, דוד שמרון, הציג את הקבלות, שלטענת המשטרה הן קבלות פיקטיביות.

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש האב מת בגיל 94
נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ורג' הרברט ווקר בוש, הלך לעולמו הלילה (שבת) והוא בן 94. נשיאה ה-41 של ארצות הברית מת שבעה חודשים לאחר מותה של רעייתו ברברה באפריל האחרון. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים, ביניהם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן.
לכתבה המלאה

ג'ורג' בוש האב. צילום: רויטרס
ג'ורג' בוש האב. צילום: רויטרס



ארדן: "החלטת ועדת גולדברג לפסול את מינוי אדרי למפכ"ל - טרפוד"
הסערה סביב מינוי המפכ"ל מסרבת להירגע: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר אמש בראיון לאיילה חסון ב"חדשות עשר" כי "החלטת ועדת גולדברג לפסול את מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד המפכ"ל הייתה טרפוד". הוא הסביר: "אני הובלתי הליך סדור. הגשתי מועמדים ליועץ המשפטי לממשלה, הוא בחן אותם, אישר אותם, הגשתי לוועדה בהתאם לחוות הדעת של היועמ"ש ומאותו הרגע הגיעו או פרסומים בכלי התקשורת או שהועברו חומרים מהמשטרה - בעיניי חומרים לא מוצדקים". 
לכתבה המלאה

משה אדרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
משה אדרי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



רוסיה סיימה לבסס את רשת ההגנה האווירית הנרחבת שלה בסוריה
רוסיה סיימה לבסס את רשת ההגנה האווירית הנרחבת שלה בסוריה, המשלבת את מערכות ההגנה האווירית שלה ומערכות הלוחמה האלקטרונית שלה עם ציוד מודרני שבעבר היה תחת פיקוד סוריה, כך עולה מדוח חדש של המכון לחקר המלחמה (ISW)  בוושינגטון שפורסם אתמול, ולפיו היכולות המשודרגות של מוסקבה יקשו על פעילות ארצות הברית וישראל בשמי סוריה.
ה-CIA קבע: "יורש העצר רצה לסגור חשבון עם חשוקג'י"
ברקע פסגת ה-G-20 המתקיימת בארגנטינה אליה הגיע מוחמד בן סלמאן, פרסם ה"וול סטריט ג'ורנל" חלקים מהדוח המסווג של ה-CIA העוסק ברצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י ובהם ההערכה כי יורש העצר הסעודי הוא זה שהורה על חיסולו של העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. על פי הדוח, לפני ואחרי הרצח הוא שלח 11 הודעות ליועצו הבכיר שהודח בעקבות הפרשה, וחודשים לפני כן אמר "אולי נכין לו פיתיון ונארגן משהו". הדוח מתייחס לאמירה הזו כאל "אור ירוק" לחיסולו של חשוקג'י. עם זאת,  בדוח נכתב כי "לצורך הבהרה, לא נמצאה אינדיקציה לכך שיורש העצר אכן נתן הנחיה מפורשת לבצע את הרצח".
לכתבה המלאה

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. צילום: רויטרס
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. צילום: רויטרס



12 ילדים נפגעו קל מריסוס גז פלפל במרכז קהילתי בחיפה

12 ילדים נפגעו באורח קל היום לאחר שצעיר ריסס גז פלפל לעבר קבוצת ילדים במרכז קהילתי בחיפה ואז נמלט מהמקום. המשטרה עכבה לחקירה בתום סריקות את תושב העיר בן 27 בחשד לביצוע המעשה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 12 ילדים בגילאי 5 עד 12 והורים במצב קל. 

חיזבאללה מאיים על ישראל בסרטון חדש
הזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה פרסמה אמש סרטון איום הכולל צילומים של כוחות צה"ל, לצד בסיסים שונים, בהם גם הקריה בתל אביב, לצד כתוביות בעברית שבהן נכתב "אם תעזו לתקוף - תתחרטו". מדובר בלוחמה פסיכולוגית הנמצאת בשימוש הארגון השיעי, בכל פעם מחדש כאשר הדיווחים מתרבים על האפשרות שתהיה מתקפה של ישראל על הארגון.
28 פלסטינים נפצעו במהלך ההפגנות בגבול הרצועה
כעשרת אלפים פלסטינים הפגינו אמש בגבול הרצועה. מדובר בשבוע ה-36 שבו הצעדות מתקיימות, כאשר השבוע, לדברי משרד הבריאות ברצועת עזה, נפצעו 28 פלסטינים. על פי הדיווחים, אחד הפצועים במהומות הוא עיתונאי. כמו כן, בשלושה מקרים לפחות נזרקו מטענים לעבר הגדר, ללא נפגעים בקרב כוחות צה"ל. כוחות צה"ל מפעילים בעיקר אמצעים לפיזור הפגנות גז מדמיע אך בכמה מקרים בוצע גם ירי לעבר פלג גוף תחתון.
לכתבה המלאה

 ז'איר בולסונרו. צילום: רויטרס
ז'איר בולסונרו. צילום: רויטרס



גורם בלשכת רה"מ מאשר: "שוקלים לטוס להשבעת נשיא ברזיל, תלוי במצב הביטחוני והקואליציוני"
גורם בלשכת ראש הממשלה התייחס בשיחה עם "מעריב אונליין" אתמול לדיווחים לפיהם נתניהו צפוי לנסוע להשבעתו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו בתחילת חודש ינואר. הוא הסביר: "יש כוונה לנסוע אך זה לא סופי, תלוי במצב הביטחוני ובמצב הקואליציוני. נערכים לשתי האפשרויות". הוא התייחס לדיווחים שפורסמו במדינה החשובה ביותר באמריקה הלטינית, וטענו כי ראש הממשלה הישראלי הוא המנהיג הראשון שאישר את הגעתו לאירוע. כזכור, בחודש שעבר דווח כי בשיחתם הראשונה לאחר הבחירות, נתניהו אמר לבולסונרו כי יגיע להשבעתו בברזיל והדיווח המדובר מאשר זאת.

לכתבה המלאה

 
כ-50 אלף מבקרים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים

רשות הטבע והגנים מדווחת שכ-50 אלף מבקרים פקדו היום את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע. בין השאר ערכה רשות הטבע והגנים את פעילות "חיפושיות או לא להיות", שם כ-2,000 מבקרים בגן הלאומי ירקון תל אפק נחשפו לעולמן המופלא של החיפושיות.

אירוע "עולמן המופלא של החיפושיות". צילום: שרית פלאצי מיארה
אירוע "עולמן המופלא של החיפושיות". צילום: שרית פלאצי מיארה