המחאה נגד אלימות נגד נשים, והשביתה המתוכננת ליום שלישי הקרוב מתרחבת. מקומות עבודה בשלטון המקומי ובמגזר העסקי החלו להודיע אמש (שבת) כי הם תומכים בשביתת הנשים האזרחית שיוזמת קבוצת פעילות במאבק נגד התופעה הקשה. מארגנות המחאה קוראות לכל הנשים בישראל שלא להגיע לעבודתן ביום שלישי, כשעיריות ורשויות מקומיות רבות ענו לקריאה, והצטרפו להסתדרות המורים אף ששביתת הנשים לא תשפיע על מערכת החינוך שיוצאת השבוע לחופשת חנוכה.



מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי העירייה תומכת במחאת הנשים שתתקיים ביום שלישי ותאפשר לעובדיה המפגינים נגד אלימות כלפי נשים לשבות ללא פגיעה בשכרם. עיריות נוספות הודיעו בזו אחר זו הערב על תמיכה במחאת הנשים האזרחית בהן גם עיריית רמת גן שמצטרפת לתמיכה במאבק. ראש העיר הנבחר, כרמל שאמה הכהן, מסר: "הנחתי את מנכ"ל העירייה לאפשר ביום כניסתי לתפקיד לכל עובדות העירייה לשבות. בכל מאבק ומחאה שיהיו לחיזוק מעמד האישה וכנגד הדרה או קיפוח העיר רמת גן תתייצב בחזית ללא היסוס".



גם מעיריית ירושלים נמסר כי עובדות שתבחרנה לשבות תוכלנה לעשות זאת מבלי שיופחת שכרן. ראש העיר הנבחר, משה ליאון, ציין: "החברה הישראלית צריכה להתייצב כאיש אחד, נשים וגברים, בני כל הדתות ולהגיד די לאלימות. הקלות הבלתי נסבלת של אלימות כנגד נשים צריכה להיפסק. הגיע הזמן שהחברה הישראלית תקום כולה כאיש אחד להיאבק בתופעה המזעזעת הזו. אנו בעיריית ירושלים  נתייצב בחזית המאבק ונקיים גם פעולות חינוך והסברה לבני הנוער כדי להסביר לדור הבא ולרתום אותו למאבק חשוב זה".



משה קונינסקי, ראש העיר כרמיאל, הודיע גם הוא כי עיריית כרמיאל תצטרף ביום שלישי אם כי באופן סמלי לשביתת המחאה בשל התגברות מקרי האלימות והרצח כנגד נשים בישראל וכי במשך שעה יושבתו השירותים בעירייה ויתקיימו אסיפות עובדים והרצאות בנושא. ״זוהי חובתינו המוסרית כחברה לעמוד לצד הנשים בישראל ולהגיד מספיק! אנו חייבים כחברה להילחם בתופעת האלימות כנגד נשים וזאת על ידי תוכניות חינוכיות, אכיפה מוגברת ויצירת מסגרות ותוכניות לסיוע לנשים לצאת ממעגל האלימות״.



גם עיריית אור יהודה החליטה להצטרף למחאה, ותאפשר לכל עובדות העירייה לשבות מבלי שייפגע שכרן.  ראש העיר, ליאת שוחט: "האלימות כנגד נשים חוצה גבולות וכולנו חייבים להיאבק בכל כוחנו כדי לעצור זאת לפני שנספור את הקורבן הבא. אנו נתייצב מאחורי אותן נשים ונאמר בקול ברור - לא עוד". עיריית גבעתיים תאפשר גם היא לעובדות שיבחרו להפגין נגד תופעת האלימות כלפי נשים, לשבות ללא פגיעה בתנאי עבודתן או בשכרן". אור-לי ניב סגנית, ראש עיריית גבעתיים ומחזיקת תיק הנשים: ״פניתי לראש העירייה רן קוניק וליו״ר ועד העובדים פיני אדרי וביחד סיכמנו כי העירייה תתמוך בהפגנות ובשביתה. הגיע הזמן שנפעל כחברה בכל דרך אפשרית נגד תופעות אלימות מכל סוג ולא כל שכן נגד אלימות כלפי נשים".



עיריית באר שבע הודיעה כי עובדות ונשות העירייה יוכלו לשבות ולהביע את מחאתן בשלישי, ללא פגיעה בשכרן. "ראוי שכולנו נאמר אמירה חברתית ברורה בנושא", מסר ראש העיר רוביק דנילוביץ׳. עיריית חדרה הביעה גם היא את תמיכתה במחאת הנשים שתתקיים ביום שלישי. בהנחיית ראש העירייה צביקה גנדלמן, העירייה תאפשר לעובדות שיבחרו להפגין נגד תופעת האלימות כלפי נשים, לשבות ללא פגיעה בתנאי עבודתן או בשכרן. גנדלמן אמר כי "הגיע הזמן שנפעל כחברה בכל דרך אפשרית נגד תופעות אלימות מכל סוג וכן נגד אלימות כלפי נשים. האלימות כנגד נשים חוצה גבולות וכולנו חייבים להיאבק בכל כוחנו כדי לעצור זאת לפני הקורבן הבא".

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, המשמש בין היתר כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי, יו"ר פורום ערי הפיתוח, יו"ר הרשות לפיתוח הנגב ויו"ר אשכול נגב מזרחי, הודיע היום כי יצטרף ביום שלישי הקרוב לחבריו ראשי הרשויות אשר יפגינו נגד הפגיעה בנשים. בנוסף, ביטון יאפשר לכל עובדת עירייה לשבות וליטול חלק בהפגנות הצפויות בימים הקרובים וזאת על חשבון העירייה. 
 
לדברי ביטון, האלימות כלפי נשים הפכה מזמן למכת מדינה ועל הממשלה להקים וועדת חקירה במקביל להכנת תוכנית לאומית להגנה על נשים. "בכוונתי להסתייע ביועצת לענייני נשים העומדת לרשותי על מנת לתרום את חלקי הצנוע במאבק למען מיגור תופעת האלימות, הפיזית והמילולית, אשר פשתה בשנים האחרונות בקרב החברה שלנו", אמר ביטון והוסיף כי מרכז השלטון המקומי יהיה שותף לכל הצעה או תוכנית שיש בהן לסייע.

ראש עיריית רעננה הנבחר, חיים ברוידא, הודיע כי הוא תומך במחאת הנשים שתתקיים ביום שלישי הקרוב. העירייה תצטרף למחאה ותאפשר לעובדות המפגינות נגד אלימות כלפי נשים לשבות ללא פגיעה בשכרן. כך גם בעיריות חולון, רמת השרון, קריית ביאליק, קריית ים, רחובות, קריית מוצקין, שדרות והמועצות בנימינה-גבעת עדה וגן יבנה.

כמו כן, תנועות הנשים נעמת, ויצו ואמונה הודיעו כי יאפשרו לכל העובדות הארגוניות במטה ובשטח לשבות ביום שלישי ולהשתתף בפעולות המחאה למען תקצוב ויישום תכנית החירום למניעת רצח ואלימות כלפי נשים. מעונות היום לגיל הרך יפעלו כרגיל. העובדות יענדו סרטים אדומים לאות הזדהות עם המאבק.

חברת ארגוס: "תומכים במאבק הצודק"

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס הודיע גם הוא כי העירייה תתמוך במחאת הנשים שתתקיים ביום שלישי הקרוב. ביבס הוסיף כי העירייה תאפשר לעובדות המפגינות נגד אלימות כלפי נשים לשבות ללא פגיעה בשכרן. וכך גם בעיריית אור יהודה שם ראש העיר, ליאת שוחט, אומרת הערב: "האלימות כנגד נשים חוצה גבולות וכולנו חייבים להיאבק בכל כוחנו כדי לעצור זאת לפני שנספור את הקורבן הבא. אנו נתייצב מאחורי אותן נשים ונאמר בקול ברור - לא עוד".

גם מספר חברות במגזר ההייטק מצטרפות לתמיכה בשביתת המחאה של הנשים אם כי בינתיים לעומת השלטון המקומי, המגזר העסקי והפרטי מאכזב בהתגייסותו למחאה במיוחד בהשוואה לתמיכה הגורפת של מעסיקים במחאת עובדיהם הגברים ההומואים בקיץ האחרון נגד אפלייתם בחוק הפונדקאות.

חברת ההייטק Albert שעוסקת בניהול קמפיינים דיגיטליים באינטילגנציה מלאכותית, תתמוך בשביתת הנשים. בחברה אמרו: "Albert אינה רק מקום עבודה, היא קהילה וכמובן שהחברה תומכת במאבק למיגור אלימות נגד נשים. בנושאים בהם העיוות וחוסר ההיגיון זועקים לשמיים, המעט שאנחנו יכולים לעשות זה לתת גב בכל דרך לאנשים הפרטיים שלוקחים על גבם להראות למדינת ישראל את דרך הישר. אנחנו תומכים ונתמוך בכל מאבק אזרחי ראוי. ההיי טק הישראלי מעצם היותו קטר הצמיחה הכלכלית, חייב לשמש גם כמגדלור ערכי".

גם חברת הסייבר "ארגוס" הודיעה כי "תתמוך במאבק המוצדק והדרישה הציבורית לפתרון מיידי לאלימות נגד נשים" וכי היא תומכת בעובדיה שיחליטו לשבות במסגרת שביתת הנשים שתתקיים ביום שלישי הקרוב. "ככלל, ארגוס מעניקה לעובדיה יום חופש על חשבון המעסיק בו היא מזמינה את עובדיה לקדם שוויון, עזרה לזולת וביטחון בכל קהילה או תחום ומעודדת אותם לקחת חלק ביוזמות חברתיות מגוונות."