להבדיל ממחאת הקהילה הגאה, שפרצה על רקע הדרתם של הגברים החוק הפונדקאות בקיץ האחרון, ואחד מביטוייה היה שביתה אזרחית ראשונה מסוגה בישראל, אשר קיבלה את התמיכה של מעסיקים גדולים כקטנים במגזר הפרטי, שביתת הנשים המתוכננת ליום שלישי הקרוב קיבלה בעיקר התגייסות של השלטון המקומי וכן תמיכה גדולה במגזר הציבורי. עם זאת, הפעם המעסיקים הגדולים במשק לא ממהרים לאפשר לעובדות שלהם לשבות, שלא על חשבון יום חופשה. רק כמה עשרות חברות, רובן חברות הייטק קטנות, הודיעו במהלך הימים האחרונים על תמיכה מלאה בשביתת המחאה על חדלונה של הממשלה מול האלימות הגואה כלפי נשים. 

במטה המאבק של מארגנות השביתה, אמרו היום (ראשון) ל"מעריב-השבוע" כי "גם המעסיקים הגדולים במשק מבינים שנשים הן כוח עצום, כוח כלכלי גדול וכוח פוליטי גדול, ושביתה היא מפגן כוח כלכלי ופוליטי לכן בחרנו בו". הן הוסיפו כי "קשה להם להצטרף אלינו, כי שביתה של 51% מהאוכלוסייה עלולות להביא את המשק לשיתוק, ולכן החשש מובן". לדבריהן, הלהט"ב הם חלק לא מבוטל מהמשק אבל נשים הן הרוב. "עם זאת, אנחנו שמחות על כל גוף שמצטרף, על כל גוף שיאפשר לעובדות ולעובדים שלו להביע את המחאה ושתומך במאבק החשוב הזה, שהוא לא רק של נשים אלא של כולנו למען חברה צודקת", הסבירו. 
במטה המאבק הוסיפו: "אנחנו עדיין שובתות אבל חלילה לא רוצות שאף עובדת תיפגע. אנו מעודדות כל אישה לפנות למעסיק שלה בנושא, ואנחנו קוראות לכל עובדת שהמעסיק שלה מסרב לה לשבות, לצאת מהבניין ביום שלישי בשעה 10:00 בבוקר, ולעמוד 24 דקות לזכר 24 הנשים שנרצחו במהלך השנה האחרונה ולהגיע בערב לאירוע המרכזי בתל אביב בשעה 19:30, כשכל הפרטים בעמוד השביתה בפייסבוק שנקרא 'אני אישה אני שובתת 4.12'". 


איגוד העובדים הסוציאלים ישתתף באירוע המחאה המרכזי ויו"ר האיגוד, ענבל חרמוני, אמרה כי "רצח 24 הנשים השנה הוא הביטוי הקיצוני ביותר לאלימות כלפי נשים אשר מימדיה הולכים וגדלים מדי שנה. עובדות ועובדים סוציאלים נפגשים מדי יום עם נשים נפגעות אלימות בשירותי הרווחה, במקלטים, במרכזים למניעת אלימות ובמקומות נוספים ואנו חשופים מדי יום למצוקה הגדולה ומולה למשאבים הדלים שניתנים על ידי הממשלה על מנת להתמודד עם התופעה בכלל רבדיה – הסברה, מניעה, חירום ושיקום". היא ציינה: "הממשלה הנוכחית התחייבה להעביר 250 מיליון שקלים לתכנית לאומית בנושא, ואנחנו דורשים שכספים אלה יועברו מיידית על מנת לאפשר לאנשי המקצוע בתחום האלימות לעשות את תפקידם על הצד הטוב ביותר".
 
שביתת הנשים מאורגנת על ידי גרעין של פעילות אקטיביסטיות עצמאיות, אבל ארגוני הנשים מעניקים למחאה תמיכה גורפת. תנועות הנשים נעמת, ויצו ואמונה הודיעו כי יאפשרו לכל העובדות הארגוניות במטה ובשטח (להוציא את מעונות היום) לשבות, ולהשתתף בפעולות המחאה למען תקצוב ויישום תכנית החירום למניעת רצח ואלימות כלפי נשים. במעונות היום יענדו העובדות סרטים אדומים לאות הזדהות עם המאבק. יו"ר נעמת, גליה וולוך, הסבירה: "ממשלת ישראל חייבת להתעורר וכולי תקווה שנשים וגברים יגיעו להפגנות וישמיעו את קולם יחד כי זהו מאבק של כלל החברה הישראלית". מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האשה במשרד לשיויון חברתי, אוה מדז'יבוז', שלחה מכתב לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, וביקשה ממנו לאפשר לעובדות המדינה לקחת חלק בשביתה מבלי שיפגע שכרן. 
 
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אישר לעובדי המטה של הארגון שיבקשו לקחת חלק במחאה להיעדר מהעבודה וקרא למעסיקים לעשות זאת מבלי לפגוע בשכר העובדות והעובדים, ולא הרבה אחריו הודיע יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה כי במהלך שלישי יתכנסו עובדות הרשות להרצאות, ויצאו לתהלוכת מחאה, מה שעשוי לגרור שיבושים בלוח הטיסות בנתב"ג. בין יתר המעסיקים שהביעו הזדהות מוחלטת עם השביתה: משכן נשיא המדינה, מפלגת העבודה, התנועה הקיבוצית, מטה ארגון "כח לעובדים", עמותת שירותי הרווחה "יחדיו", מכון אדלר ובמגזר הפרטי קבוצת "הוט", חברת נספרסו, משרד היח"צ "יוניק" וחברות ההייטק "אלברט", "ארגוס", "טקטייל מוביליטי". 

צילום: אסתי דזיובוב/TPS
 
העיריות שהודיעו בזו אחר זו על שחרור העובדות לשבות ולמחות ללא כל פגיעה בשכרן הן בין היתר: תל אביב-יפו, רמת גן, מודיעין-מכבים-רעות, אור יהודה, גבעתיים, חדרה, רעננה, ירושלים, חולון, רמת השרון, אשדוד, קרית ביאליק, קרית ים, קרית מוצקין, גן יבנה, רחובות, שדרות, מבשרת ציון, קרית אתא, מ.א בני שמעון, מ.א. עמק חפר, לוד, יקנעם, יבנה, טבריה, באר שבע ואשקלון. כרמיאל תשבית את העבודה למשך שעה וכך גם בנימינה-גבעת עדה, מגדל העמק למשך שעתיים, בעיריית נשר ובמועצת באר יעקב יתאפשר לעובדות לקצר את יום העבודה ובעיריות פתח תקווה ומעלות-תרחישא תתקיים עצרת הזדהות של העובדים. 
 
יו"ר ועדת המשנה של ועדת מעמד האשה בכנסת, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) אמרה כי "הממשלה עוצמת עיניים וממשיכה להתעלם. חייבים לעצור הכל ולזעוק. ההבטחה לתקצב את התכנית הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים היתה מצג שווא של הממשלה הנוכחית וראש הממשלה הגדיל לעשות כשבמקום לקבל החלטה, הקים עוד ועדת שרים. זה לא עניין לאופוזיציה אלא של כלל החברה ואני קוראת לראשי המשק להצטרף למאבק". ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) פנתה ליו"ר הכנסת אדלשטיין בבקשה לבטל את הדיונים ולאפשר לעובדות הכנסת להצטרף גם הן לשביתה.