גבר בן 95 נחנק במהלך אכילת סופגנייה בבית בבני ברק. חובשים של מד"א חילצו מקנה הנשימה של הנפגע חתיכת בצק, וכאשר הוא שב להכרה הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא במצב יציב. במד"א ביקשו להזכיר כי בצק הסופגנייה עשוי להיות מסוכן לילדים קטנים, קשישים ולאנשים הסובלים מבעיות בבליעה, ולכן יש לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות ולהשגיח בזמן האכילה. 


פראמדיק מד"א צביקה גדלוביץ, וחובש מד"א אבי גדלוביץ, סיפרו: "נסענו עם הרכב ברחוב סמוך כאשר קיבלנו את הקריאה באפליקציית הכוננים של מד"א. מיד הגענו למקום וראינו בתוך הדירה גבר כבן 95 מחוסר הכרה. תוך כדי הבדיקות הרפואיות הראשוניות סיפרו לנו שהוא נחנק במהלך אכילת סופגנייה. ביצענו בו פעולות רפואיות על מנת לחלץ את חתיכת הבצק מגרונו, ובתוך רגעים קצרים לאחר שהצלחנו הוא שב להכרתו ובהמשך פונה במצב יציב ובהכרה מלאה לבי"ח". 
סופגניות, צילום: פלאש 90


כזכור, לפני כחודש פונה נחנק קשיש בן 75 בזמן שאכל בביתו בהוד השרון. הקשיש פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהוא במצב קשה. בנוסף, בחודש אפריל השנה נחנקו שני אנשים בעת אכילת מופלטה בזמן חגיגות המימונה, ביניהם נערה בת 15, שפונתה לבית החולים כשהיא במצב קל, וגבר בן 79 שכוחות מד"א ביצעו בו פעולות החייאה וחילצו מגרונו את המופלטה.