היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, משתתף בשעה זאת בדיון הוועדה לביקורת המדינה בנושא "מעמדם של שומרי סף ונושאי תפקידים בשירות המדינה". מנדלבליט התייחס לסערה סביב ועדת גולדברג ופסילת מועמדתו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד המפכ"ל. על הקריאות לבטל את קיומה של הוועדה אמר מנדלבליט כי "לדעתי שטוב שיש את הוועדה. חשוב שהיא תישמר. מותר לבקר כל גוף וכל החלטה, יש לממשלה סמכות לחלוק על הוועדה, אך המשקל שלה מאוד מאוד משמעותי. ועדה מאוד רצינית".



מנדלבליט התייחס גם לאפשרות שלמרות המלצת הוועדה ימונה אדרי לתפקיד ואמר כי "מאוד מאוד חריג להפוך את ההמלצה של הוועדה. נבחן בבוא העת אם להגן על החלטה למנות את המפכ"ל בניגוד להמלצת הועדה".



מנדלבליט ושלי יחימוביץ'. צילום: מרק ישראל סלם


מנדלבליט התייחס גם לנאומו של ראש הממשלה אמש לאחר פרסום המלצות המשטרה נגדו בתיק 4000, בזק-וואלה, בו תקף בחריפות את המשטרה ואת המפכ"ל היוצא רוני אלשיך. "מן הראוי לתת הגנה למשטרה. חוקרי המשטרה הם שומרי סף יסודיים מאוד", אמר, "צריך לתת למשטרה את כל הגיבוי. אני נותן גיבוי מלא באופן אישי וכמוסד למשטרה".



מנדלבליט התייחס גם לסערה סביב המשנה שלו, דינה זילבר, שנכחה במקביל בדיון בוועדת הכלכלה ביחד עם השרה איילת שקד, ואמר כי "דינה זילבר מגיעה ומציגה את העמדה שלי. אין שום עילה להדיח אותה. היא נמצאת בוועדה בגללי, אני שלחתי אותה. עמדתנו חייבת להישמע. היא חרגה מסמכותה. הערתי לה, רבים וטובים חושבים כמוני".



בהמשך הדיון אמר מנדלבליט כי "יש מקום ליועץ המשפטי לממשלה לומר דברים ערכיים ומוסריים אך יש דרך לומר אותם. אני לא מתכוון לנהל את הממשלה או את הכנסת. קטונתי. זה לא התפקיד שלי. אני פועל בדיוק לפי חוק שמגר". מנדבליט התייחס לשורת חוקים שנויים במחלוקת שהכנסת דנה בהם ואמר כי "במידה וחוק היועצים המשפטיים וחוק נאמנות בתרבות יעברו, אגן עליהם". 



בדיון השתתף גם נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, שהתייחס לתפקידו כחבר בוועדת גולדברג וכמי שתמך במינויו של אדרי לתפקיד המפכ"ל. "הועדה ישבה ישיבות רבות על עניין מינוי מפכ"ל", אמר, " הדיונים היו מאוד רציניים, בסופו של דבר התגלעה מחלוקת עניינית. למה תקפו את גולדברג? כי הוא נגד הממשלה. באותה מידה היו אנשים שתקפו אותי כי אני בעד הממשלה. כולל פרקליט המדינה לשעבר. באותה מידה שזה לא לגיטימי לתקוף את השופט גולדברג ככה לא לגיטימי לתקוף את החברים שתומכים במינוי וחושבים שהוא מינוי ראוי".