יום לאחר מחאת ושביתת הנשים בעקבות האלימות כלפיהן ורציחתן של 24 נשים בשנה האחרונה בישראל, רוית סבג, אימה של דור ז"ל שנרצחה יחד עם שני ילדיה ושכנם על ידי בעלה נדב סלע במושבה מגדל בסוף חודש ינואר 2017, התארחה בתוכניתה של איילה חסון ב-103FM ושיתפה בתחושות שעוברות עליה שנתיים אחרי, לאור הקלות בה ממשיכות להירצח נשים בארץ.



"קשה לי נורא. ימים כאלה מטביעים אותי עוד יותר בעצב לנוכח הידיעה שבמדינת ישראל נרצחות נשים ללא אבחנה ואין מי שיעזור להן. זה מרסק את הלב. הכאב שלנו נשאר איתנו כל יום ולא זז מאיתנו לרגע, אך מה שקורה כאן מגביר את התחושה ומחזיר אותנו לדברים שאנחנו לפעמים מנסים לברוח מהם כדי לא לשקוע בכאב".



זה קרה בעיירה הקטנה מגדל. אני זוכרת את הסיפור והטירוף המצמרר שהוביל את הרוצח לעשות את שעשה והניסיונות שלו להתחמק מהעונש.


"עד היום הוא מנסה לברוח מהעונש והוא עתר לבית המשפט העליון. לא ניתן לו להצליח".



תמיד אומרים בקשר לנשים שנרצחות שהיה איזשהו סימן או אות לפני הרצח. היה איזשהו רמז אצלכם?


"אם היה איזשהו רמז זה רק מריבה שאיתן, הגרוש שלי שמע פעם. הייתה מריבה קולנית והנבלה אף התנצל בפני איתן בידיעה שהוא שומע את זה. דור נהגה לספר לי הכל אבל כשזה הגיע לנבלה היא סגרה את פיה כי היא חשבה שנכעס. בתוך תוכי אני כל הזמן תוהה למה לא סיפרה לי על מה שהיה שם".



את חושבת שהייתה שם אלימות?


"אם הייתה אלימות איתן היה שומע. כבר הפסקנו לשאול 'למה' כי הבנו שאין תשובות. גם בית המשפט אמר שהיחידה שיכולה לתת לנו את התשובה זו דור והיא כבר איננה".



לקחת חלק במחאה אתמול?


"בוודאי. אני הפגנתי בטבריה עם נשות ויצו ונעמת ביחד עם חברות המועצה של טבריה, מועצת הפועלים ועוד. החזקתי את התמונות של ילדיי ובכל פעם אנשים הזדעזעו כשראו אותי".



המשפחה עזבה את מגדל?


"כן. כולם עברו לטבריה".



ואתם פוגשים את המשפחה של הרוצח?


"למזלי לא".



הם לא באו לבקש ממך סליחה?


"איך יבקשו סליחה כשהם תומכים בו? איך לא יהיו רציחות במדינה כשמשפחה תומכת באדם שרצח את הנכדים ואת הכלה שלהם. יותר מזה, הם הולכים לבקר אותו בכלא, תומכים בו ומעודדים אותו להגיש ערעור. איך אפשר שמשפחה תעשה דבר כזה במשפחה מתוקנת? איך הם יכולים להסתכל לי בעיניים?".



החלפתם פעם מילה בבית המשפט?


"לא. הם היו רק פעם אחת בדיונים והפסיקו לבוא אחרי שהבינו שלא נוותר להם. אני לא אשכח בחיים שלי את החיוך של הנבלה כשהמשפחה שלו הגיעה לתמוך בו במשפט. זה הכי הוציא אותי מדעתי. איך אפשר לתמוך ברוצח של ארבע נפשות? הוא הרג ילד בן עשרה חודשים ועוד ילד בן שנה ועשרה חודשים. איך אפשר?".