קמפיין חדש של שירות הביטחון הכללי, שנועד לאתר מהנדסים ומתכנתים חדשים שיהוו את הדור הבא של האגף הטכנולוגי של הזרוע הביטחונית, פורסם השבוע באינטרנט ובשלטי חוצות. על השלטים שפורסמו באזור ההייטק של הרצליה הופיעה כתובת האינטרנט Israelneedsu.com, בו הגולשים ימצאו אתגר מעולם התכנות שנכתב על ידי מהנדסי השירות.




האתגר נוצר על מנת למצוא את המעטים המסוגלים לפתור אותו, ומורכב ממספר שלבים ותחומי עיסוק הקשורים בעולם הטכנולוגיה המתקדמת. המשימות באתגר נוגעות לעשייה הטכנולוגית של שירות הביטחון הכללי, ונותנות דגש על החיבור שבין טכנולוגיה מתקדמת לבין עולם מודיעיני ומבצעי. על פי נתוני השירות, מאז פרסום הקמפיין בוצעו עשרות אלפי ניסיונות לפתור את האתגר, ולמרות זאת, אף גולש עדיין לא הצליח לפתור את כל שלבי החידה.

כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה השב"כ מנסה לגייס לשורותיו מתכנתים ומהנדסים מוכשרים בעזרת חידות. בשנה שעברה, ארז קריינר, אחד ממקימי יחידת הסייבר של שירות הביטחון הכללי, התראיין ל-103FM על האתגר שפורסם דאז, וסיפר כי "הבאז שזה עורר הוא פנטסטי. פעם הגיוס התרחש בעיקר מפה לאוזן, אבל בשנים האחרונות השירות עובר מהפיכה ופותח עצמו כלפי חוץ".