לוחמי אש חילצו היום (חמישי) 25 ילדים ושתי גננות מגן ילדים ברחובות, שהוצף בעקבות מזג האוויר הסוער. כבאים מהיחידה לחילוצים ממים זורמים הוזעקו למבנה המוצף ברחוב ה' באייר בעיר, וביצעו את החילוץ באמצעות שתי סירות וציוד חילוץ מתקדם. האירוע, שהסתיים ללא אבידות או נפגעים, העלה סימני שאלה מרכזיים באשר למוכנותה של ישראל להתמודדות עם מערכות גשמים עזות וסופות.

שרית בבייב, אם לשני ילדים שהיו בגן שהוצף, אמרה בתכנית "חמש בערב" של ערוץ 14 כי "גיליתי דיי באיחור מחברה שהוציאו לי את הילדה מהגן שהוא הוצף. נכנסתי לווצאפ וראיתי מה באמת קורה, ראיתי את הילדה שלי עומדת על המגירות שם וכל הילדים יושבים על מיטות ודברים גבוהים. היו שם מים עד הברכיים כמעט באותו רגע". 

עד איזה גובה הגיעו המים בסוף?
"בסופו של דבר הם הגיעו לגובה של מטר, שזה אומר שזה נס של חנוכה שלא הייתה התחשמלות. זה יכל להיגמר אחרת לגמרי".



בבייב סיפרה כי לא קיבלה כל התרעה מוקדמת לאירועים והחילוץ עצמו. "כשהתחילו להציף עם תמונות של חילוץ בסירות, זיהיתי שזה הרחוב של הגן", אמרה. "חשבתי שאמנם בגן שלו אין הצפה, אבל אם כל הרחוב מוצף כנראה קורה משהו. התקשרתי לגן ולא ענו, התקשרתי לרכז הצהרונים והבנתי שהם פונו בסירות לאיזושהי דירה בהמשך הרחוב. כשבאתי להוציא את הילד הוא סיפר לי שהוא היה בים".



"התחלתי לבכות פשוט בעבודה, לא יכולתי לדמיין שהוא חולץ בסירה ונמצא בפחד. הילד יכול ליפול למים, כל כך הרבה ילדים וגם הסייעות, אתה כבר לא יודע מה לדמיין. הגננות עשו את הכי טוב שהן יכלו, אבל לא ברור לי איך הגיעו המים לגובה מטר. כבר בסנטימטרים הראשונים צריכים להודיע להורים לקחת את הילדים. לא קיבלתי שום הודעה".



מה שלום הילדים?
"הם נרגעו, אחרי מקלחת. בדרך הביתה הבת שלי שאלה אותי איפה הייתי ואמרה שהיא פחדה. היא ראתה שבאו ההורים של כולם ואותה הוציאה חברה שלי. היא אמרה לי 'לא רציתי ללכת לחברים, רציתי אותך'. 



הילדים מחולצים בסירות מהגן. "היו מבוהלים בהתחלה". צילום: סאם קדיש



לוחם אש שסייע בחילוץ: "שרנו עם הילדים שירים של סמי הכבאי"



דורון אלמשלי, לוחם אש שסייע בחילוץ אמרה כי "בהתחלת החילוץ הילדים היו מבוהלים קצת, אבל הרגענו אותם והפכנו את זה לאיזושהי חוויה. בסופו של דבר יש לנו הרבה חילוצים ואנחנו יודעים איך לגשת אליהם ולהפוך את החילוץ למשהו שלא ייחרט בזיכרונם לדבר שלילי. כשהם היו מבוהלים, דיברנו על התוכנית של סמי הכבאי והם הבינו שהם חלק מתוכנית כזו או אחרת, והחילוץ התבצע בצורה טובה ביותר".
"זו פעם ראשונה שאנחנו מחלצים כמות גדולה של ילדים", אמר, וציין כי הם מורגלים לצערו בחילוץ ילדים מאירועים אחרים כגון שריפות או תאונות. "חלק מלוחמי האש שלנו שרו איתם בשביל לרכך את רוחם ולהכניס אותם למוד חוויתי כדי לבצע את החילוץ בצורה טובה ביותר. שרנו את השירים של סמי הכבאי. זה עבד, זה גרם לסוג של חוויה".
"היו בסך הכל 27 ילדים וצוות הגננות שהיינו צריכים לחלץ", הוסיף אלמשלי. "המים היו בעומק של כמעט מטר וחצי, לכן עשינו את זה בנגלות של שישה-שבעה בכל פעם. הצוות הרגיע גם את ההורים".