נקבע מותן של אישה כבת 30 ותינוקת כבת שנה בהתהפכות רכב פרטי אמש בכביש 6, סמוך למחלף קריית גת לכיוון מאחז מודבר. שלושה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, בהם צעיר במצב קשה.
 
מותה של האישה נקבע בזירה על ידי פרמדיקים של מד"א. התינוקת פונתה במסוק של צה"ל לבית החולים "סורוקה", אך כאמור נקבע שם מותה. יחד איתה פונו צעיר כבן 20 במצב קשה עם פגיעת ראש כשהוא מורדם ומונשם, וגבר כבן 40 במצב בינוני ויציב עם חבלת ראש כשהוא בהכרה. בנוסף, פצועה כבת 18 במצב בינוני בהכרה, פונתה באמבולנס של מד"א לבית החולים "סורוקה" לאחר שהייתה לכודה ברכב. 

מפרטים ראשוניים עולה כי רכב פרטי, בו ישבו 5 נוסעים לרבות הנהג, נסע מכיוון דרום לצפון. בשלב מסוים ומסיבה אותה יבחנו בוחני התאונות, סטה הרכב והתהפך דרך התעלה שמפרידה בין כיווני הנסיעה עד שנעצר על נתיבי הנסיעה לכיוון דרום. 

התאונה בכביש 6. צילום: דוברות המשטרה


תקרית אש בגבול: חיילי צה"ל ירו לעבר שלושה פעילי חיזבאללה שהתקרבו לגדר
לוחמי צה"ל שפעלו סמוך לגדר המערכת בגבול לבנון פתחו היום בשעות הצהריים המאוחרות באש לעבר שלושה פעילי חיזבאללה, ככל הנראה, לאחר שהאחרונים ניסו להתקרב למרחב העבודות הטכנולוגיות במובלעת בחסות מזג האוויר. מדובר צה"ל נמסר כי "הכוח ירה לעבר הדמויות לפי הוראות הפתיחה באש והשלושה נמלטו. העבודות נמשכות כסדרן".
 
ביום חמישי סייר נתניהו בגבול לבנון יחד עם שגרירים זרים השוהים בישראל, על מנת להסביר להם יותר על המבצע, וביקש מהם לגנות את הפרת הריבונות הישראלית ולהצטרף לדרישה להטלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה. לאחר מכן קיבלו השגרירים סקירה מפי אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק וראש אג״ת אמיר אבולעפיה וסיירו באזור המנהרה שנחשפה. בסיור השתתפו שגרירים מאוסטריה, אוסטרליה, איטליה, אתיופיה, ברזיל, בריטניה, הונגריה, חוף השנהב, מקסיקו, סלובקיה, פולין, צרפת, קנדה ורוסיה.
 
הריסת מנהרות חיזבאללה במסגרת מבצע מגן צפוני. צילום: דובר צה"ל


בעקבות "מגן צפוני": נתניהו ופוטין שוחחו, הדגישו את הצורך בתיאום הדדי
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שוחחו בעקבות חשיפת מנהרת הטרור בגבול בין ישראל ללבנון, כך דיווח היום (שבת) הקרמלין. על פי הקרמלין, נתניהו הוא זה שיזם את השיחה, ובמהלכה עדכן את פוטין על מבצע "מגן צפוני". בנוסף לכך, השניים דיברו על חשיבות היציבות באזור, ופוטין הדגיש את חשיבות שיפור התיאום ושיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא רוסיה בסוריה.
 
כזכור, ביום שלישי האחרון החל צה"ל במבצע להשמדת מנהרות הטרור שחפר ארגון חיזבאללה מכפרים בדרום לבנון לשטח ישראל. במסגרת המבצע, שצפוי להימשך מספר שבועות, הושמדה מנהרה שחדרה לעומק של 40 בשטח ישראל ונחפרה ממפעל בטון, שהוסב למתקן צבאי בכפר כילא סמוך לגבול. צה"ל אף פרסם סרטון מתוך המנהרה, שבו נראים לוחמי חיזבאללה הולכים בה, עד שמגלים את המצלמה שהוכנסה למנהרה על ידי כוחות צה"ל, כהוכחה כי לא מדובר במנהרה נטושה, אלא פעילה ושמישה.

נתניהו ופוטין. צילום: AFP


התביעה בארה"ב: "טראמפ הנחה לבצע תשלומים בלתי חוקיים במהלך קמפיין הבחירות"
הדיון שהתקיים במשפטו של עורך הדין מייקל כהן, שייצג את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בניו יורק חיזק את הטענות נגד האחרון, כך טוען הבוקר עיתון הניו יורק טיימס. על פי העיתון, התייצבותם של התובעים הפדרליים מאחורי עדותו של כהן ואמרו כי טראמפ הנחה לבצע תשלומים לא חוקיים במטרה להשתיק שני סיפורים על רומנים שהוא קיים במהלך תקופת הבחירות, מחזקת טענות אלה.
 
במסמך נוסף שהוצג במשפט עולה כי גורמים רוסים רשמיים פנו לכהן עוד בנובמבר 2015 כדי להגיע דרכו אל טראמפ, שאז היה עדיין בחודשים הראשונים לקמפיין הבחירות שלו. אם אכן עדותו של כהן נכונה, מדובר בקשר מוקדם יותר ממה שנודע עד כה בין אנשי הקמפיין של טראמפ לבין הקרמלין. טראמפ לא התרגש מהעדויות האחרונות, ואף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי אירועי בית המשפט: "מזכים את הנשיא לחלוטין", וחתם ב"תודה רבה!".

טראמפ. צילום: רויטרס


ראש ה-FBI לשעבר קומי נחקר בקונגרס האמריקאי על בחירות 2016
ראש הבולשת הפדרלית לשעבר ג'יימס קומי הגיע אמש להעיד בדלתיים סגורות בפני ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקאי, במסגרת חקירה של התנהלות ה-FBI בבחירות 2016. קומי הגיע לראיון לאחר שנכשל בניסיונו להיאבק בזימון הוועדה בבית המשפט.
 
ועדת המשפט של בית הנבחרים חוקרת האם ה-FBI פעל בצורה מוטה נגד הנשיא דונלד טראמפ בפתיחת החקירה לגבי קמפיין הבחירות שלו, ובחקירה נפרדת לגבי האימיילים של מועמדת המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון. בין השאר נבדקים צווי מעקב נגד יועץ בקמפיין טראמפ, וכן תכתובות של סוכני בולשת נגד הנשיא.

ג'יימס קומי. צילום: רויטרס


טראמפ ימנה את וויליאם באר לתובע הכללי ואת התר נאוורט כשגרירה באו"ם
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אמש כי הוא ימנה את וויליאם באר, התובע הכללי לשעבר תחת הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב, לתפקיד התובע הכללי. במינוי נוסף, טראמפ אמר לכתבים בבית הלבן כי דוברת מחלקת המדינה, התר נאוורט, תחליף את ניקי היילי בתפקיד שגרירת ארצות הברית באו"ם. 
 
באר בן ה-68, שירת כתובע הכללי בממשל בוש מ-1991 עד 1993. הוא עבד במשך כעשור בחברות שונות, בין השאר כסגן הנשיא בחברת התקשורת ורייזון, ולאחר מכן במשרד עורכי דין. לבאר אין קשר אישי או פוליטי לנשיא טראמפ, מה שעשוי להקל על הליך מינויו בסנאט.    
 
נאוורט, כתבת לשעבר ברשת פוקס ניוז, עבדה כדוברת מחלקת המדינה מאז תחילת ממשלו של טראמפ. היא תחליף בתפקיד את ניקי היילי, שהודיעה על פרישתה מהתפקיד בחודש אוקטובר. גם מינויה של נאוורט תלוי באישור של הסנאט, שם הוא צפוי להיתקל בהתנגדות בשל ניסיונה המועט במדיניות החוץ. 

התר נאוורט. צילום: רויטרס