מתקין שארון מטבח נפל על ראשו תובע חברה לייצור מטבחים על כך שהפך למשותק ונכה 100%. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד אריאל פרויליך וניסים פרחי לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד יצרנית המטבחים, חברת הביטוח מנורה מבטחים שביטחה את החברה ובעל המבנה שבו שכנה החברה לייצור המטבחים.

המקרה אירע לפני כשנתיים. התובע (61) עבד עם בנו, בעל עסק להתקנת מטבחים. בתביעה נטען כי שניהם הגיעו בשעת בוקר למבנה תעשייתי בראשון לציון, שם נמצא המפעל לייצור המטבחים בקומה הראשונה. האב ובנו המתינו להורדת חלקי מטבח באמצעות מתקן הרמה או מעלית משא, כדי להעמיסם ולהסיעם לצורך התקנה.
 
עוד נטען כי עובד מטעם יצרנית המטבחים "העמיס חלקי ארונות מטבח כבדים על מתקן ההרמה או מעלית המשא החיצונית אשר בצמוד למבנה, כאשר לפתע נפל אחד מארונות המטבח ממתקן ההרמה, מגובה של כחמישה מטרים, צנח על ראשו של התובע ופצע אותו באורח אנוש".
 

בבית החולים אסף הרופא בצריפין, שאליו הועבר הנפגע, התברר כי הוא סובל מחבלת ראש קשה, מנזק קשה לחוט השדרה ומחוסר תחושה מוחלט בארבע הגפיים. הוא נותח בעמוד השדרה, הועבר אחר כך לשיקום נשימתי וכיום הוא נמצא במרכז סיעודי. מומחה לנוירוכירורגיה קבע כי הוא סובל מנכות בשיעור 100% לצמיתות.
 
"מתמונת המתקן שצורפה לכתב התביעה ניתן לראות בבירור כי אין לו דופן מצדו החיצוני, ואין למעשה כל מחסום אשר ימנע נפילה כלפי חוץ של תכולת מתקן ההרמה", נטען בתביעה – "לכן התאונה והנזק אירעו על ידי מתקן הרמה לא בטיחותי ובלתי מאושר המהווה 'דבר מסוכן'". כמו כן נטען שהנתבעים לא נקטו את אמצעי הזהירות הנדרשים למניעת התאונה.