אחרי סוף שבוע חורפי וגשום במיוחד הפוגה מסוימת אמורה לחול בימים הקרובים כאשר הגשם ילווה אותנו אבל בעוצמות הרבה פחות משמעותיות לפחות בימים הקרובים. מהשירות המטאורולוגי בבית דגן מסרו כי עיקר מערכת הגשמים הנוכחית כבר מאחורינו. היום ייתכנו עדיין גשמים מקומיים קלים, כאשר במקביל תחול עלייה של 2־3 מעלות במידות החום והן יהיו כבר ממוצעות לעונה. בימים שני ושלישי צפויים גשמים מקומיים רק בצפון, אבל ביום רביעי המערכת הגשומה תתחזק והיא תגיע גם לאזור המרכז. עם זאת, הפעם היא תהיה קצרה יותר לעומת המערכת הנוכחית.


כאמור, ישראל חוותה שלוש יממות רצופות של משקעים רבים במהלך סוף השבוע, שגרמו לסגירת נתיבי איילון למשך שעות ארוכות ולשיטפונות ולהצפות באזורים נרחבים. הגשמים העזים גרמו לשיבושים קשים ולקריסת תשתיות. ברשות המים הצביעו על כמויות משקעים חריגות שירדו באגנים שורק ואיילון.

בחלק מהמקומות הגיעו הכמויות לכ־200 מ"מ, כאשר למעלה מ־100 מ"מ ירדו בזמן קצר בשעות הבוקר של יום שישי. בערוץ האיילון הגיעה ספיקת המים לכ־267 מ"ק לשנייה. ברשות המים ציינו שמדובר בספיקת המים הגבוהה ביותר אי פעם בערוץ הנחל, למעט בינואר 2013 ובינואר 92', כאשר אז נתיבי איילון הוצפו. בשל חשש מפני הצפות נוספות הוחלט ביום שישי בבוקר לסגור את נתיבי איילון לתנועת כלי רכב. סגירת הנתיבים החוצים את תל אביב למשך חמש שעות גרמה לקריסת מערך התנועה באזור המרכז.
 
גם בנחלי השרון - חדרה ואלכסנדר - נרשמו ספיקות גבוהות של כ־100 מ"ק בשנייה. לעומת זאת, בגליל המערבי ירדו כ־60־80 מ"מ של משקעים, אבל לא נרשמו ספיקות גבוהות. באגן ההר (ירקון־תנינים) ירדו 100־130 מ"מ במקומות רבים. שלג ראשון נרשם באתר החרמון, אולם הוא לא נערם לגובה שמאפשר גלישה.