סערת מינויו של רג'א זעאתרה, ראש סיעת חד"ש בחיפה, לתפקיד סגן ראש העיר, מסרבת לרדת מהכותרות. במסגרת מאמציה של ראש העירייה החדשה עינת קליש-רותם להקים קואליציה עירונית, היא לא מוכנה לוותר על מינוי של זעאתרה לתפקיד ועל פי דיווח בגל"צ אף השיבה בשלילה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את המינוי. נתניהו הודיע מוקדם יותר היום בישיבת הממשלה כי ביקש מקליש "לבטל את מינוי סגן ראש עיר שתומך בחיזבאללה וחמאס", והוסיף כי הוא מקווה שקליש תיענה לבקשתו.

זעאתרה עצמו תקף הבוקר (ראשון) את הקריאות נגדו, סירב לחזור בו מדבריו וטען: "דאעש עשו טיהור אתני וגם התנועה הציונית עשתה טיהור אתני בשנת 48". 

סגן ראש העירייה הנכנס גם תקף את ראש הממשלה. "אני לא חבר לא בחמאס ולא בחיזבאללה, אלא במפלגה הקומוניסטית הישראלית ובתנועת חד"ש שדוגלות בשלום, בשוויון ובאחוות העמים. נתניהו וממשלתו המושחתת מנסים להסיט את דעת הקהל. הסכנה האמיתית לעם בישראל לא נמצאת בעיריית חיפה, אלא ברחוב בלפור 10 בירושלים. כשאני אהיה סגן סביר להניח שנתניהו ודרעי כבר יישבו בכלא", אמר.


כזכור, שר הפנים אריה דרעי, קרא ביום שישי האחרון לפסול את מינויו של זעאתרה, פעיל פוליטי מוכר בחיפה, בטענה כי הוא הביע תמיכה בחיזבאללה ובחמאס, תמך בחרם על ישראל והביע תמיכה בפעילות נגד ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בהקשר זה, נתניהו הוסיף היום בישיבת הממשלה כי הוא "שמח שאריה דרעי החל כבר לטפל בנושא"

"אני מצר על כך שיש כאן סערה בגלל כל מיני מאבקים פנים קואליציוניים בחיפה. מה שקרה זה שמפלגות חזקות כמו ש"ס והליכוד נשארו מחוץ לקואליציה ולא בחלו בשום אמצעים לפגוע בנו", אמר זעאתרה בראיון בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM.
מתייחסים להתבטאויות שלך מהעבר ודברים שכתבת ברשת ונשמעים כמו תמיכה בחיזבאללה.
"אני לא איש דאעש לא חיזבאללה - אני איש חד"ש. לא אמרתי מעולם שאני אצטרף לחמאס". 
אתה משווה את הציונות לדאעש.
"גם דאעש עשו טיהור אתני וכך גם התנועה הציונית בשנת 1948. בשנת 48 לא היו כאן פשעים כלפי העם שלי? יש היסטוריונים ישראלים שכתבו על זה. 
יש הבדל בין אידיאולוגיה לבין פשעים. דאעש לוקחים אנשים חפים מפשע ועורפים להם את הראש מול המצלמות.
"היה כאן טיהור אתני בשנת 48. היסטוריונים ישראלים ולוחמי פלמ"ח כתבו את זה".

 
אתה מרגיש שאתה חי עם אויב?
"לא. אני חי בבית שלי. אני לא מרגיש שאני חי עם דאעש. אני חלק ממפלגה יהודית-ערבית ואני נמצא בבית שלי במושבה הגרמנית".
 
מה שאסד עושה ואתה תומך בו זה טיהור אתני. הוא זורק גז נגד אזרחיו ומחסל אותם. אני לא מבינה את העמדה המוסרית שלך.
"אני מתנגד לכל פגיעה באזרחים. אני חושב שהמלחמה בסוריה היא יותר מסובכת בנוגע למה שאסד עושה או לא עושה. מי שצריך להכות על חטא היא ממשלת ישראל ששיתפה פעולה עם ג'בהת א-נוסרה ועשתה דברים חמורים לפי הדוחות של האו"ם".
 
ולא אסד שמחסל את אזרחיו? חשבתי שאני מדברת עם אדם שיש לו ערכים מוסריים
"אני נגד פגיעה באזרחים. לפני חמש-שש שנים אפשר היה לטעון שאסד טובח בעם שלו בסוריה".
 
אתה אומר שיש צביעות פוליטית בקשר להתנגדות כלפיך. הסבר את הדברים 
"מפלגת הליכוד בחיפה נשארה מחוץ לקואליציה וניסתה לסחוט את קליש. אפילו איימו שיפלו את חיפה מבחינת תקציבים. כנ"ל גם מפלגת יש עתיד שיצאה למתקפה נגדנו. אזכיר שגם הליכוד וגם יש עתיד ישבו בקואליציה בעבר איתנו. כשאנחנו הצבענו ליונה יהב היינו רלוונטיים, פתאום אני נהייתי אויב העם ואיש דאעש".
 
המנהרות מחיזבאללה שנכנסות לישראל מפריעות לך?
"מפריעה לי כל פגיעה בריבונות בין אם בלבנון ובין אם בישראל". 
 
יש סיכוי ששר הפנים דרעי יפגע במינוי שלך?
"שר הפנים הוא איש השלטון אך כנראה שהוא לא בדק את החוק. הוא ראשי לאשר שלא לאפשר מתן שכר לסגן בחיפה אך אנחנו לא דרשנו שכר. אני מוכן להיות סגן גם ללא שכר. הוא מעוניין לעשות סיפור פוליטי מהמינוי שלי אך אני לא מוכן - לא על הגב שלי".