הזמר והיוצר יגאל בשן שהלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 68 וייזכר ככוכב "הופה היי" ובשל שיריו "סיוון", "ציפור קטנה בלב" או "קפה אצל ברטה", התראיין בתוכניתם של בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM לפני שנתיים, לרגל החלטתו של אקו"ם להעניק לו פרס על מפעל חיים. 



 כספית: שלום וערב טוב ליגאל בשן, ברכות לרגל הכרזת  אקו"ם על הענקת פרס מפעל חיים.

"אני מתרגש, חיכיתי לזה הרבה שנים".

כספית: יכול להיות שבשנות ה-70 ישבתי מעליך בשער 7 בבלומפילד?
"גרתי שם אז יכול להיות".
פרופ' אלדד: מפעל חיים זה לא עצוב? כי זה מעיד על סוף הקריירה.
"זו שאלה בלתי נמנעת. כולם שואלים אותה. אני רואה את זה אחרת. המפעל הזה נותן לי חשק לפתוח עוד מפעל ועוד מפעל. אולי חיכיתי להכרה כיוצר הרבה שנים והנה אני מקבל אותה אז זו הרגשה טובה".
פרופ' אלדד: אתה היית זקוק להכרה כיוצר? היית אלוף הארץ בהשמעות ברדיו והפזמונים שלך נוגנו והיו הכי פופולריים באותה תקופה. אתה עדיין מרגיש צורך בקבלת לגיטימציה כיוצר?
"תמיד קראו לי 'זמר' ואף פעם לא 'זמר יוצר'. פעם כתבתי שיר לגידי גוב לפסטיבל ילדים והוא זכה עם השיר הזה ואני שרתי את זה בהופעה שלי שבוע אחרי ומישהו אמר לי 'למה אתה שר שירים של גידי גוב'. זה לא בסדר, אז את ההכרה הייתי צריך".
כספית: נעלמת לנו בשנים האחרונות.
"חזרתי להופיע קצת בשנים האחרונות. יצא אוסף של הופעה חיה ב"זאפה" לפני שנה וחצי. יש שם גם שירים חדשים כמו 'שמיים'".
כספית: איך מערכת היחסים שלך עם הפלייליסט?
"אין לי טענות. 'שמיים' מנוגן. לא היו לי אף פעם טענות לאף אחד. תמיד באתי לעצמי בטענות כששיר לא עבד, והיו כאלה. תמיד חיפשתי איפה אני טעיתי. 
אני חושב שאני בישראליות שם באמצע. זה מה שאני יודע לעשות, בתוך זה גדלתי".
כספית: בחרנו לסיים את התוכנית עם "ציפור קטנה בלב". מה אתה הכי אוהב?
"אתה בחרת נכון כי בחרת שיר שכתבתי בשנת 1974 בגלל שיש בו את האינטגרציה של מזרח ומערב. אני גאה בשיר הזה כי הצלחתי לחבר את האינטגרציה מבלי שיורגש החיבור. זה מה שצריך בארץ הזו".
כספית: יגאל בשן  אנחנו מאחלים לך עוד הרבה שנים של יצירה. תשמור על עצמך.