הצוות הרפואי ממשיך להילחם על חייה של שירה איש-רן, שנפצעה באורח קשה בפיגוע הירי אמש בעפרה ועל חייו של התינוק שהיה ברחמה, שאותו נאלצו ליילד בדחיפות בעקבות האירוע, בחודש ה-30 להיריון. הוריהם של שירה ובעלה עמיחי, שנפצע באירוע באורח קל, דיברו היום (שני) בבית החולים שערי צדק ואמרו כי שירה פקחה את עיניה לאחר שנפצעה קשה. בינתיים, המצוד של כוחות הביטחון אחר המחבלים שפתחו בירי מתוך רכב פלסטיני, נמשך ובצה"ל סורקים אחריהם באזור הכפרים הסמוכים לרמאללה.
תיעוד פיגוע הירי בעפרה ממצלמות האבטחה
אמה של שירה, ליאורה, אמרה: "ראיתי שהיא רוצה לאחוז את היד שלנו. נתתי לה את היד ואז ראיתי שהיא מסתכלת על אבא, הוא גם שם את היד והיא החזיקה ואז ראיתי את הדמעות זולגות לה על הלחיים. ראיתי שהיא מנסה לדבר ולא יכולה כי יש לה צינורות, אז אמרנו לה שכל עם ישראל מתפלל עליה והיא פשוט ילדת נס ויש לה את הצוות הרפואי הכי מדהים שמטפל בה וגם מטפל מקצועי וגם אוהב והיא בידיים הכי טובות שיכולות להיות".
אביו של עמיחי, סיפר: "הם היו אמורים להגיע לבית שלהם באלון מורה, הם לקחו טרמפים כמו כל מי שגר ביו"ש נאלץ לעשות. זה המקום להגיד שהגיע הזמן שתהיה מערכת תחבורה ציבורית יותר אמינה ביו"ש. הם לא אזרחים סוג ב'. הם לקחו טראמפ עד צומת עפרה, והיו אמורים לקחת טרמפ נוסף. בעת שחיכו לטרמפ, הסתבר שהמחבלים למדו את דפוס ההתנהגות של המתיישבים והתקרבו, כמו שראינו בסרטונים, האיטו ואז ירו. הם ראו אישה בהריון ואמרו שזה מצוין, בזה צריך לפגוע וירו. אבל השם יילחם בכם".

שירה ועמיחי איש-רן. צילום: יוטיוב


זירת הפיגוע בעופרה. צילום: דו"צ

 
ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לפיגוע הירי אתמול בעפרה. "אנחנו מחזקים את ידיהם של הרופאים שנאבקים על חייו של תינוק. מחבלים זוועתיים ניסו לרצוח אם ותינוק שהיה ברחמה. זה דבר שהוא מפלצתי. ויש כמובן צהלת ברכות, אני חושב שמיותר לצפות לגינוי מצד הרשות הפלסטינית, הם רק תורמים להסתה כאן. כוחות הביטחון שלנו, השב״כ וצה״ל, רודפים אחר המרצחים הללו. הם ילכדו אותם ואנחנו נמצה איתם את הדין - נבוא איתם חשבון", אמר נתניהו.