בבית החולים שערי צדק בירושלים עדכנו כי מצבה של שירה איש-רן בת ה-21, שנפצעה קשה בפיגוע הירי בעפרה, השתפר והיא ערה ומתקשרת עם הסביבה. גם במצבו של בעלה עמיחי חל שיפור קל והוא מאושפז במחלקה האורתופדית באותו בית חולים. מצבו של תינוקם עדיין קשה מאוד. חיים זילברשטיין, אביה של שירה סיפר בכאן ב': "מידי פעם היא מתעוררת ופוקחת עין, מגיבה, אבל מבולבלת כמובן תחת כל התרופות האלו. היה לה איזשהו דימום כנראה. ההמוגלובין שלה ירד באמצע הלילה ורצו לבדוק אם יש איזשהו דימום אשתי ואני עושים משמרות ומקווים לטוב".



על נכדו אמר זילברשטיין: "הוא לא קיבל חמצן בנסיעה מעפרה לבית החולים וזה פגע בו קשות, אנחנו צריכים הרבה תפילות".

סריקות אחר המחבלים מעפרה


בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים בחיפוש אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי. בצה"ל אמרו כי "החיפושים, שנמשכו גם הלילה, מתרכזים במרחב החטיבה המרחבית "בנימין" וכוללים שימוש ביכולות מודיעיניות שונות לצד כוחות הסורקים בשטח. בין היתר, מתבצעים בידוקים מוגברים בכניסות וביציאות במרחב. צה"ל ימשיך בפעולות למציאת המחבלים עד ללכידתם". 



לדברי פרופ' הלוי, הצוות הרפואי עבד כחמש שעות כדי להציל את האם ואת תינוקה. לשערי צדק פונו גם שני נערים כבני 16, שנפצעו בפיגוע קל. לבית החולים הדסה עין כרם הועברו שתי נערות בנות 16, במצב קל וכן מאושפז בו צעיר בן 22 שנורה ברגליו ונותח. מצבו מוגדר קל עד בינוני. 
 אמה של שירה איש־רן, ליאורה, אמרה אתמול: "ראיתי שהיא רוצה לאחוז את היד שלנו. נתתי לה את היד, ואז ראיתי שהיא מסתכלת על אבא. הוא הניח את היד, והיא החזיקה בה, ואז ראיתי את הדמעות זולגות לה על הלחיים. ראיתי שהיא מנסה לדבר ולא יכולה, כי יש לה צינורות, אז אמרנו לה שכל עם ישראל מתפלל עליה והיא פשוט ילדת נס ויש לה את הצוות הרפואי הכי מדהים ומקצועי שמטפל בה, והיא בידיים הכי טובות שיכולות להיות".
 אביו של עמיחי בעלה סיפר אתמול: "הם היו אמורים להגיע לביתם באלון מורה ולקחו טרמפים כמו שכל מי שגר ביו"ש נאלץ לקחת. הגיע הזמן שתהיה מערכת תחבורה ציבורית אמינה יותר ביו"ש. הם לא אזרחים סוג ב'. הם לקחו טרמפ עד צומת  עפרה, והיו אמורים לקחת טרמפ נוסף. כשחיכו לטרמפ, המחבלים - שהתברר שלמדו את דפוס ההתנהגות של המתיישבים והתקרבו, כפי שראינו בסרטונים - האטו וירו. הם ראו אישה בהריון ואמרו: מצוין, בה צריך לפגוע וירו. אבל השם יילחם בהם".
 אחד הפצועים בפיגוע, אוריה בן ה־16, התראיין אתמול ב"כאן ב'" ואמר: "עמדנו בטרמפיאדה בעפרה, ופתאום הגיע רכב שירה לכל הכיוונים. ראינו אותו וחשבנו שהוא עוצר לטרמפ, זה היה נראה ככה, אבל הוא ירה והמשיך לנסוע. היו הרבה יריות, בצרורות, והיו כמה דמויות בתוך הרכב. לאחר שהרכב נמלט, כולם נשכבו מאחורי הבטונדות. אני קפצתי לתעלה מאחורי התחנה והתקשרתי למוקד. 
 "אני בן 16, גר בירוחם אבל לומד ברחלים. הייתי בדרך לישיבה מהבית, והיה לי נס גדול. נפגעתי מרסיסים, הייתי בבית החולים ושוחררתי. עכשיו אני בבית בירוחם, וההורים מחזקים אותי. זו פעם שנייה שיוצא לי להיות בפיגוע. לפני שנתיים הייתי בפיגוע דקירה בחברון, אבל עצרו את המחבל, והוא לא דקר אף אחד". 
 חקירת פיגוע הירי נמשכת. כל יום אתמול ביצעו לוחמי צה"ל, מג"ב וכוחות הביטחון סריקות בכפרים בחטיבה המרחבית שומרון ובחטיבת בנימין, בחיפושים אחר המחבלים. בד בבד נמשכים המאמצים המודיעיניים במאמץ לאתרם. מדובר צה"ל נמסר אתמול: "צה"ל ימשיך לפעול לתפיסת המחבלים ולביטחון התושבים". 
 אתמול, בפתח ישיבת סיעת הליכוד, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מחבלים זוועתיים ניסו לרצוח אם ותינוק שהיה ברחם אמו. זה דבר מפלצתי. כוחות הביטחון רודפים אחר המרצחים. הם ילכדו אותם, ואנחנו נמצה איתם את הדין ונבוא איתם חשבון. כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים בפיגוע הטרור הנורא ומחזקים את ידיהם של הרופאים שנאבקים על חייו של התינוק. מיותר לצפות לגינוי מצד הרשות הפלסטינית, היא רק תורמת להסתה".
 
מקורות פלסטיניים דיווחו אתמול כי כוחות גדולים של צה"ל פשטו על הכפר סילוואד, ממזרח לרמאללה, במצוד אחר החוליה המפגעת. ארגון חמאס הודיע לאחר הפיגוע: "ההתנגדות העממית מברכת על הפיגוע, שמוכיח שגם בגדה ישנה התנגדות לכיבוש. אנו משבחים את הגבורה של בני עמנו. זו הדרך לנצח את הכיבוש". ארגון ועדות ההתנגדות העממית פרסם הודעה דומה: ״פיגוע רמאללה נגד המתנחלים מראה שההתנגדות היא האופציה של העם הגיבור שלנו והדרך הנכונה לסלק את הכיבוש ואת ההתנחלויות״.