למרות המאמצים: רופאי בית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע היום (רביעי) את מותו של התינוק של שירה ועמיחי איש-רן, שנולד בניתוח חירום לאחר שאמו נפצעה באורח אנוש בפיגוע בעפרה בתחילת השבוע. הזוג זכה לבקר לראשונה את בנם מוקדם יותר היום, מספר שעות לפני מותו.

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה: "הלב כואב למשמע הבשורה הקשה על פטירתו של התינוק הפג שאמו נפצעה באורח קשה בפיגוע בצומת עפרה שלשום. שולחת את תנחומיי להורים עמיחי ושירה איש-רן ומשתתפת בצערם. ליבי עם המשפחה. אנחנו עוד נגיע למרצחים הנפשעים ונמצה איתם את מלוא חומרת הדין".

שר החינוך נפתלי בנט כתב בטוויטר: "תינוק יהודי שלא זכה עדיין לשם נרצח. מחבלים פלסטינים ירו בתינוק יהודי שטרם נולד; והוא נולד מתוך אש. חייו הקצרצרים היו במאבק על חייו. לבנו עם עמיחי ושירה. הלב זועק. זהו רצח שפל של מחבלים שהפסיקו לפחד מאיתנו. יש להחזיר את ההרתעה שאבדה; אחרת גל מעשי רצח בדרך. לא בהצהרות. במעשים".
 
שר הביטחון לשעבר אהוד ברק כתב: "הלב נשבר למשמע הידיעה על מותו של התינוק שזה עתה נולד, בעוד אמו עדיין נאבקת על חייה. שירה, עמיחי, עם ישראל כולו מחבק אתכם"
 
אתמול, בני הזוג נפגשו לראשונה מאז הפיגוע. חיים, אביה של שירה סיפר על הרגע המרגש: "עמיחי הוכנס למחלקת טיפול נמרץ כשהוא על כיסא גלגלים. הוא מאוד התרגש מזה". הוא הוסיף כי ההשפעה של הפגישה נראתה במיידית על שירה. "היא עדיין קצת מטושטשת", הסביר, "כשעמיחי נכנס לחדר שלה ראינו שהדופק שלה נסק למעלה כשראתה אותו. כולנו התרגשנו".
בתוך כך, נמשך המצוד אחל המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת עפרה. מדובר צה"ל נמסר כי החיפושים ממשיכים להתרכז במרחב החטיבה המרחבית "בנימין" וכוללים שימוש ביכולות מודיעיניות שונות לצד כוחות הסורקים בשטח. בין היתר, מתבצעים בידוקים מוגברים בכניסות וביציאות במרחב. "צה"ל ימשיך בפעולות למציאת המחבלים עד ללכידתם".

 
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס למותו של התינוק באירוע הרמת הכוסית לכבוד השנה החדשה, ואמר: "ליבנו עם שירה ועמיחי על פטירת התינוק בן הארבעה ימים שאין לו אפילו שם. מרצחים נתעבים, הפושעים הנלוזים ביותר עלי אדמות. כוחות הביטחון דולקים אחר הרוצחים ואני מקווה שבקרוב יהיו חדשות בעניין. אנחנו לא נרפה עד שנמצא אותם ונמצה איתם את הדין".