האירוע החריג שהתרחש הבוקר (רביעי) באום אל פחם, בו מורה נחטף בשערי בית ספר על ידי חמושים שהכניסו אותו בכוח לרכב, ולאחר מכן נמלטו במהרה מהמקום, העלה סימני שאלות רבים בנוגע לרקע ונסיבות המקרה. בתגובה לשאלות אלו פרסמה היום המשטרה הבהרה כי לפי חקירה ראשונית מסתמן כי הרקע אינו קשור לעובדת היותו מורה בבית ספר, אלא ככל הנראה הרקע קשור לחייו האישים. 



מהמשטרה נמסר עוד כי החקירה נמשכת ובהתאם ייבחן המשך מעצרו של החוטף החשוד, שנתפס כשברשותו נשק ששימש על פי החשד לחטיפה, מחר בבית המשפט השלום בחדרה. כמו כן המשטרה ממשיכה בחיפושים על מנת לאתר את החשודים הנוספים שהיו מעורבים באירוע, ולעצור אותם לחקירה. 



כזכור, סמוך לשעה 8:00 הבוקר התקשר אזרח שהיה עד לאירוע החטיפה בבית הספר, ודיווח על כך למשטרה. כוח מיוחד של משטרת מחוז חוף הצליח לחלץ את המורה, זאת לאחר פעילות מבצעית שכללה פריסת מחסומים, הפעלת מסוק משטרתי וכוחות משטרה רבים, גלויים וסמויים, שפעלו בתוך העיר. השוטרים איתרו את הרכב ובו המורה, עוד כשהיה באום אל פחם, עצרו את החשוד ותפסו את הנשק שהיה ברשותו. במשטרה ממשיכים באיסוף ממצאים ותחקור עדים שהיו במקום בעת החטיפה.