ראמי אבו ג׳אבר, נהג משאית גרר, נהרג היום (רביעי) בפיצוץ שנגרם ככל הנראה ממטען חבלה שהוצמד למשאית, בכביש 5, סמוך לצומת ראש העין. תושבים רבים בעיר, ששמעו את קול הפיצוץ החזק מיהרו להתקשר למוקד 100 של המשטרה ודיווחו על הפיצוץ ששמעו. כוחות גדולים של משטרה שהגיעו אל הכביש נתקלו בשתי זירות לכאורה, האחת בה נמצאה גופתו של ג'אבר, והשנייה במרחק של כמאה מטר מהמקום, משאית גרר שהתנגשה בסלע הר בסמוך לכביש. 
מבירור ראשוני, ועדויות מנהגים שחלפו במקום עולה כי מיד ברגע הפיצוץ נראה נהג המשאית כשהוא עף מחלון המשאית החוצה, בעוד המשאית המשיכה בנסיעה מרחק של כמאה מטרים, עד שנבלמה בצלע הר, לאחר שסטתה לשולי הכביש. על המשאית היה רכב נוסף, שנותר ללא פגע, אולם קדמת המשאית ניזוקה באורח קשה ביותר. 
חבלני משטרה נמצאים כעת בזירה, ומבחינה ראשונית עולה החשד כי מדובר באירוע פלילי, שנסיבותיו נבחנות ברגעים אלו. במקביל, סוגרים כעת השוטרים את הזירה, וחוקרים את נסיבות האירוע. יש לציין כי לנוכח עוצמת הפיצוץ שנשמעה למרחקים, מעריכים גורמים המעורים בפרטים כי מדובר במטען רב עוצמה, שעל פי החשד הוצמד מתחת למשאית, וזאת על מנת לגרום למותו של ג'אבר.
פיצוץ משאית בכביש 5. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


נבהיר כי מדובר בכביש שבו התנועה בשעות אלו עדיין ערה, ורק בנס לא נפגעו רכבים נוספים שחלפו במקום, שכן המשאית דהרה בכביש ללא נהג, עד שנבלמה כתוצאה מסטייתה אל השוליים. 

הנרצח מכפר קאסם ראמי אבו ג׳אבר. צילום: ללא