72% מהישראלים סבורים כי האיום שמציבים שינויי האקלים הוא חמור במידה רבה או רבה מאוד. כך עולה מסקר חדש שערך מכון שריד עבור ארגון הסביבה גרינפיס ישראל לרגל ועידת האו"ם בנושא שינוי האקלים המתקיימת בפולין. כ־21% מהנשאלים ציינו שזהו איום חמור במידה בינונית בלבד והיתר ביטלו את שינויי האקלים כאיום משמעותי. 

לא פחות מ־84% מהציבור בישראל סבורים שפעילות האדם משפיעה במידה רבה או רבה מאוד על האקלים ומזג האוויר, והדבר בולט במיוחד בקרב צעירים עד גיל 25 שמודעים היטב לתופעה ולידע שנצבר בעולם המדעי. 

להבדיל מסוגיות אחרת בחברה הישראלית, כאשר מפלחים את הנתונים לפי דפוסי הצבעה, מתגלה שכמעט אין הבדלים בין ימין לבין מרכז־שמאל בנושא שינוי האקלים. גם בהשוואה לפי מידת דתיות, הרוב המוחץ מכיר בחומרת שינוי אקלים ובהשפעת האדם עליו.


המשיבים בסקר נשאלו כיצד הם פועלים לשמור על איכות הסביבה. הפעולות הנפוצות ביותר הן מחזור עם 76% וצמצום השימוש בפלסטיק ומוצרים חד־פעמיים (64%); בפער די ניכר, ציינו 39%  שהם מחפשים פתרונות אנרגיה "ירוקים" כמו חיסכון בחשמל או מעבר לאנרגיה סולרית; 31% ציינו שהם מתאמצים לוותר על השימוש בכלי רכב פרטי ככל הניתן. 

המשיבים גם התבקשו לדרג את המפגעים הסביבתיים החמורים ביותר בעיניהם בישראל. במקום הראשון דורגו נזקי התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה (49%) ולאחריהם זיהום אוויר מתחבורה (47%); במקום השלישי הישראלים דירגו את זיהום הפלסטיק והכלים החד־פעמיים (34%) ולאחריו אולי הביטוי החריף ביותר של שינוי האקלים - בצורת והידלדלות מקורות המים (31%). 

ד"ר יונתן אייקנבאום, מנהל הקמפיינים של גרינפיס ישראל, אמר ל"מעריב": "שינוי האקלים כבר לא נחשב לתיאוריה מדעית מופשטת אלא למציאות מאוד מוחשית וממשית. גם בישראל אנחנו חווים אותו בצורה משמעותית בשנים האחרונות, עם יותר גלי חום, יותר שיטפונות ובצורת מתמשכת המחמירה משנה לשנה, משום שישראל ואגן מזרח הים התיכון הם בין האזורים שנפגעים בצורה הכי קשה מההתחממות הגלובלית. 

"הסקר מפריך את הסברה המקובלת בקרב הפוליטיקאים וכלי התקשורת ומוכיח שנושא שינוי האקלים ושמירה על הסביבה בכלל חשובים לציבור הישראלי על כל גווניו המגזריים והפוליטיים".