בתום מצוד של חודשיים חוסל הלילה (חמישי) בשכם המחבל אשרף נעאלוה, אשר ביצע את פיגוע הירי במפעל "אלון מתכת" באזור התעשייה ברקן, בו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל ואישה נוספת נפצעה באורח בינוני. ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר כי הוא "משבח את השב"כ, צה"ל והימ"מ על פעולותיהם המרשימות שהביאו לאיתור וחיסול המחבל השפל מהפיגוע בברקן ומחבל נוסף המעורב בפיגוע בעפרה. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגע באזרחי ישראל", הזהיר. במערכת הפוליטית ברכו על חיסולו של המחבל, ושיבחו את עבודת המשטרה שהובילה, ביחד עם כוחות שב"כ. צה"ל ומג"ב - להריגתו של המפגע.

מלשכת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן נמסר כי השר "מברך את לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל על חיסול המחבל מהפיגוע בברקן ועל חיסול המחבל המעורב בביצוע הפיגוע בעפרה". ארדן הוסיף כי הוא "מצדיע ללוחמי הימ״מ של משטרת ישראל, שיחד עם צה"ל והשב"כ סגרו חשבון הלילה עם המחבל הבזוי שרצח את קים וזיו וגם חיסלו את המחבל המעורב בפיגוע הירי בעפרה. אני מאחל החלמה מלאה לשוטרי מג״ב שלנו שנפצעו בעיר העתיקה והגיבו בנחישות ובמהירות  ונטרלו את המחבל. ידנו הארוכה תגיע לכל מחבל נתעב בכל מקום בו הוא יימצא. זה היה עוד לילה שבו נחשפו אזרחי ישראל לפעילות המבצעית של שוטרי משטרת ישראל הגיבורים, שעומדים על משמר הביטחון יומם ולילה. אני גאה בהם ומצדיע להם. תודה מעומק הלב".
המחבל מברקן  נמלט מזירת הפיגוע. צילום מסך יוטיוב
המחבל מברקן נמלט מזירת הפיגוע. צילום מסך יוטיוב
 שרת התרבות והספורט מירי רגב: "יידע כל רוצח ומפגע כי בן מוות הוא ושידה של מדינת ישראל משגת כל מי שיבקש לפגוע בה ובאזרחיה. מחזקת את כוחות הביטחון ומברכת את הלוחמים על פעילות מושלמת באיתור ובחיסול המחבלים. זה אמנם לא ישיב לבני המשפחות את היקר להם מכל, אבל אני סמוכה ובטוחה שזוהי נחמה בעבורם וזהו מהלך שמחזק עוד יותר את כח ההרתעה שלנו מול אויבנו".

שר הביטחון לשעבר ויו״ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת  אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לחיסול ואמר ״ברכות לכוחות הביטחון על חיסול המחבלים השפלים, שביצעו פיגועים מזעזעים. ברור מעבר לכל ספק, שלפחות במקרה אחד מדובר בחוליית החמאס, שהופעלה על-ידי הנהגת החמאס ברצועת עזה. 

אני דורש ממשלת ישראל להודיע מיד על הפסקת העברת הכסף והדלקים במימון קטארי לרצועה".



חבר הכנסת אמיר אוחנה, חבר ועדת חוץ וביטחון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: ״מחבל מנוטרל הוא מחבל מת. ‏מחבל מת לא יקבל גדודי עורכי דין מגיני "זכויות הדם" במימון קרנות וממשלות זרות,הוא לא יפצח בשביתת רעב כי לא נתנו לו לצפות במונדיאל, הוא לא יחייך למראה דמעותיהן של משפחות קורבנותיו, הוא לא ישוחרר בעסקאות ולא יעורר תמריץ לחטיפות. מחבל מת = צדק + הרתעה".



ישראל כ"ץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים והשר לענייני מודיעין, צייץ בחשבונו בטוויטר: "ברכות לכוחות הביטחון שחיסלו הלילה את רוצחיהם השפלים של קים לבנגורד יחזקאלי וזיו חג׳בי ושל התינוק עמיעד- ישראל ז״ל. חלפו הימים שדם יהודים היה הפקר. נמצה את הדין עם כל המחבלים ושולחיהם. וגם אבו מאזן, שמממן את משפחות המחבלים, חייב לשלם את המחיר".



יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד צייץ בטוויטר כי "כוחות הביטחון חיסלו הלילה את המחבל הנתעב שרצח את קים יחזקאל-לבנגרונד וזיו חגבי ז"ל בפיגוע בברקן. ידע כל מחבל שידו של צה״ל תגיע אליו בכל מקום".