לאחר משא ומתן ממושך בין הרשות הארצית לכבאות והצלה להסתדרות המעו״ף וארגון הכבאים המקצועיים, הצדדים חתמו על מסמך הבנות לתקופה של שלושה חודשים וכניסה למשא ומתן.



במסגרת מסמך ההבנות סוכם, שהכבאים ישובו באופן מיידי לביצוע הכשרות והשתלמויות לרבות השתתפות הכבאים היום בתרגילי השטח שתוכננו במסגרת התרגיל הלאומי ״מגן האש״. עוד סיכמו הצדדים, כי עם תשלום כספי הרווחה כבר בשנת 2018 יופסקו כלל הצעדים הארגוניים, רשות הכבאות תחזור לשגרה מלאה והצדדים יכנסו יחד למשא ומתן על הסכם קיבוצי כולל חדש עם משרד האוצר.



השר לבטחון הפנים, גלעד ארדן (הליכוד), בירך על תום המשבר ומסר הבוקר: "ההסכם שנחתם הלילה חשוב לכשירות ולמוכנות של מערך הכבאות וההצלה ולהצלת חיים. עשיתי מאמצים רבים וקיימתי פגישות רבות וניסיונות גישור על מנת לפתור את סכסוך העבודה, שבמהלכם הגיעו הצדדים להסדרים בנושאים שונים. אני מקווה שבחתימה על מזכר ההבנות הלילה, הסכסוך בא אל סופו לטובת אזרחי ישראל. אני מברך את הנהלת הרשות הארצית לכבאות ולהצלה, את העובדים, ההסתדרות ואת מנכ"ל המשרד על גילוי האחריות לפתרון הנושאים השנויים במחלוקת ועל שיתוף הפעולה".



סמוך לחצות אמש (חמישי) חתמו הצדדים על הסכם ההבנות שיהיה תקף לשלושה חודשים במהלכם ייכנסו הצדדים למו"מ אינטנסיבי בתיווך יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, במטרה להגיע להסכם קיבוצי חדש שיסדיר את תנאי העסקת הכבאים. בר-דוד כבר הצליח לגשר בין הצדדים ועד כה סוכם על תנאי הרווחה של העובדים, הרכב ועדת המכרזים וכן על הסדרת סמכויות קצין הרפואה של מערך הכבאות וההצלה. במסגרת ההבנות סוכם כי הכבאים ישובו באופן מיידי לביצוע הכשרות והשתלמויות, וישתתפו בתרגילי השטח שתוכננו במסגרת התרגיל הלאומי "מגן האש".



יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד מסר: "אני מברך על הבגרות שגילו הצדדים במהלך הלילה מתוך מטרה להחזיר לשגרה את פעילות מערך הכבאות וההצלה החשוב כל כך למדינת ישראל. אני סמוך ובטוח שהצדדים ישכילו לנהל מעתה את יחסי העבודה בשיתוף פעולה וכבוד הדדי".



אבי אנקורי, יו״ר ארגון עובדי הכבאות, שהוביל את מאבק הכבאים ברשות הכבאות וההצלה ואישית בנציב דדי שמחי, התייחס לחתימה על ההסכם ואמר: ״עמדנו לכל אורך הדרך על מספר עקרונות. הוסכם בין הצדדים כי כספי הרווחה שנשללו מהעובדים במשך חודשים ארוכים יוחזרו להם, כמו גם יופשרו כספים של הנציבות לקיום הפעילות השוטפת של ארגון הכבאים אותם עיכבה הנציבות זמן רב. בנוסף יימחקו תלונות סרק שהוגשו נגד כבאים על ידי הנהלת הנציבות לנציבות שרות המדינה או מכתבים שהוכנסו לתיקיהם האישיים לצד החזרות כספים לכבאים שנפגעו בשכרם כתוצאה מסכסוך העבודה. ההישג הגדול והמשמעותי ביותר הוא בהסכמה בין הצדדים על פתיחת מו״מ להסכם קיבוצי חדש במערך הכבאות".