ברקע הסערה שעוררה ראש העיר של חיפה עינת קליש-רותם, בגין רצונה למנות את ראג'א זעאתרה לסגנה אחרי שאמר כי חיזבאללה וחמאס הם ארגונים לגיטימיים, התארחה היום (חמישי) קליש-רותם בתוכנית "חד וחלק" עם יוסי מזרחי ברדיו צפון, ודיברה על עתיד העיר, על המחלוקת שהתחוללה ועל החלטתו של זעאתרה שלא לכהן כסגן ראש העיר.

"אני רוצה שהמגזר הערבי יקבל ייצוג בחיפה ואני חוזרת ונפגשת עם זעאתרה ועם עוד אנשים ב"חדש" ואנחנו מנסים לעבוד על זה. הצגתי לו את המציאות הרחבה של השחקנים בתוך הקואליציה. תושבי חיפה מעוניינים בשינוי גדול. יש לנו פה בעיות קשות, בשביל זה אני הגעתי. אמרתי לו "לא", הצבתי לו אולטימטום וביקשתי ממנו שיבהיר את עמדותיו. אמרתי לו 'תגיד בדיוק איפה אתה עומד ונראה האם הקואליציה תוכל להמשיך איתך' והוא החליט על דעת עצמו לקחת צעד אחורה. היו כל מיני מתווים בסופו של דבר הוא זה שבחר את הדרך". 



קליש-רותם  המשיכה והסבירה כי "יש הרבה מאוד אנשים פוליטים עם דעות כאלה או אחרות מכל הצדדים, זאת המדינה שלנו. לי היה חשוב שהמגזר הערבי יקבל את הייצוג ההולם בעיר חיפה. לאורך כל ההיסטוריה של העיר תמיד הם היו חלק מההנהגה. אני לא הולכת לשבור את ההיסטוריה הזו. אני שמחה על הדרך שראג'א בחר בה לפתור את כל התקרית הזו, בגלל שהוא הבין שאני פה למען חיפה ולמען הציבור הערבי. אני רוצה לייצג אותו ולעבוד בשבילו". 



עוד אמרה ראש העיר של חיפה, כי "שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אומר שאנחנו ננתק את חיפה ממשאבים - זו בריונות. זה מדהים. הוא רוצה לקחת בשבי שליש מתושבי חיפה. לא ראוי בעיניי שאדם בעל משרה ציבורית כה בכירה ידבר ככה. יש הרבה דברים בחיפה שיכולים לקרות לא לרוחו. 



חקרתי את הנושא וגיליתי שהרבה מאוד תקציבים שיחסו לממשל לא הגיעו ושיש הרבה מאוד תקציבים שעושים נזק. מפרץ חיפה זה נזק של מיליארדים שהולכים לעשות רק נזק לעיר הזו. אני מוותרת את התקציבים האלה. תניחו לנו לנפשנו ותפסיקו לחרב את מפרץ חיפה". 



באשר לתגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על רצונה למנות את זעאתרה אמרה, כי "הוא כמובן שואל על המינוי. אני מסבירה לו שמדובר בנבחרי ציבור ואם יש בעיה חוקית עם מישהו אז המדינה צריכה לטפל בזה. אני לא שופטת, אני לא בולשת או חוקרת. שיודיעו לי ויטפלו בזה ברמה הלאומית". 



"אנחנו הולכים לקראת בחירות ארציות אז ברור שכל אחד ינסה לתפוס את ליטרת הבשר שלו", אמרה קליש-רותם. "אני מרוצה שלא זזתי. אף אחד לא יתערב פה בחיפה ואף אחד לא ישבור את ההיסטוריה של העיר הזו. לא אתן שהחבר'ה מירושלים יכנסו לפגוע במרקם של העיר הזו וזה כולל את ראש הממשלה". 



קליש רותם המשיכה: "יש לי קואליציה נפלאה עם המפלגות. מי שיקרא לי ימין או שמאל לא מסתכל על התמונה הרחבה. זה מתוך שיקולים פופוליסטים, לא רואה אותם, לא סופרת אותם. זה ניסיון לתקוע מקל בגלגלים על ההתחלה". 



לסיכום, אמרה קליש-רותם כי היא "עושה הפרדה בין הליכוד בירושלים, שם יש לי קשר עם לא מעט ח"כים ושרים, ובין הליכוד בחיפה שאני רואה את תרומתו הגדולה לכל הרעש. ירושלים בקשר איתי. הם ישבו בקדנציה הקודמת עם "חדש". הדעות שלהם ידועות. הם ישבו איתם בקדנציה הקודמת. "יש עתיד" היו יחד עם יונה יהב ברשימה".