ברקע הפיגוע הקטלני שאירע בגבעת אסף, בו נרצחו שני חיילים וחייל נוסף ואזרחית נפצעו קשה מאש מחבלים שנפתחה עליהם מרכב חולף לטרמפיאדה בה עמדו, ארגון פתח קרא היום (חמישי) לפלסטינים להסלים את המצב ולצאת למחאות בכל רחבי יהודה ושומרון, ״לזכר השהידים וכדי להגשים את המטרות שלנו״. ‬‫הארגון הזהיר את חיילי צה״ל והמתנחלים מ״המשך שפיכות הדמים והתוקפנות שיביאו לעימות חזק יותר״.‬
מלשכת יו״ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נמסר בהודעה מיוחדת על המצב בגדה המערבית: ״האווירה שיצרה מדיניות ההתפרצויות החוזרות ונשנות לערים (הפלסטיניות), ההסתה נגד הנשיא (אבו מאזן) והיעדר אופק לשלום - הם שהביאו לסדרת האלימות שאנו מתנגדים לה ומגנים אותה. את המחיר משלמים שני הצדדים״.

עימותים סמוך לבית אל. צילום: רויטרס

 
בינתיים, הפלסטינים מזכירים את התירוץ שנתן לאמריקאים ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לאחר פיגוע הדמים במלון פארק בנתניה, שהביא למבצע ״חומת מגן״ בשנת 2002. שרון, כך מספרים, הסביר למזכיר המדינה האמריקאי קולן פאוול, שהגעת הטנק במרחק יריקה מלשכת יו״ר הרשות לשעבר יאסר ערפאת הייתה ״תוצאה של טעות של הנהג שתעה בדרך״. 
 
כרגע, הציפייה של הפלסטינים, בעיקר של הרשות, כפי שאומרים מקורות, שראש הממשלה בנימין נתניהו לא ייתן לאף טנקיסט לתעות בדרך, ולא לאפשר לשטח להוביל אותו למאבק מזויין, אליו - כך מזהירים - ייכנס גם התנזים, פלג חמוש של פתח, כאשר העימות המזוין יביא לקורבנות רבים. זו תהיה הידרדרות חמורה ומדממת מאוד. ומה שחסר לכוחות הביטחון, שהרשות תפסיק את התיאום הביטחוני. מי שמזלזל וממשיך להוסיף שמן למדורה, שיפנה לראש השב״כ נדב ארגמן.