המחאה החברתית בעקבות גל עליות המחירים צפויה לצאת לדרך היום ב־12:00 בצהריים בשני מוקדים: צומת עזריאלי בתל אביב וכיכר פריז בירושלים. 
"זה תלוי רק באנשים שיגיעו להפגין", אומרים מארגני "מחאת האפודים הצהובים" הישראלית, השואבת את שמה מגל המחאה ששטף את ערי צרפת בשבועיים האחרונים. במקביל, אחרי שכמה מיצרני המזון הגדולים כבר הודיעו על העלאות מחירים וכך גם רשות החשמל ורשות המים, התבשרנו על כך שהמאפיות מבקשות מוועדת המחירים של משרדי האוצר והכלכלה לייקר את מחיר הלחם האחיד שבפיקוח ב־3.5% בקירוב. אותה ועדת מחירים איתנה בהמלצתה לשרים להעלות גם את מחירי מוצרי החלב, כולל אלו שבפיקוח, בשיעור של 2%־5% - בעוד שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה אלי כהן, הממונים על הוועדה, חווים בימים אלה לחץ פוליטי האדיר. 
השניים מינו רק השבוע את פרופ' ירון זליכה לעמוד בראש ועדה שתמליץ על דרכים להורדת יוקר המחיה. עם זאת, לוועדה כזאת יידרשו לפי זליכה כשישה חודשים לצורך גיבוש מסקנות, והיא לא תמנע את גל ההתייקרות הנוכחי.

מאחורי המחאה המתגבשת שתגיע היום לרגע מבחן ראשון משמעותי עומדת בין היתר עמותת "הברית הישראלית", ארגון אקטיביזם חברתי. 
מנכ"ל הארגון שי כהן, בוגר מחאת 2011, מסביר בשיחה עם "מעריב־סופהשבוע": "המחאה לא התחילה ולא נגמרה ב־2011. אז היה גל אדיר, מרגש ומעניין שנכתבו עליו מחקרים, אבל מהלך פוליטי משמעותי לא יצא מהמחאה הזאת". 
כהן מדגיש ומוסיף: "לא לילד הזה פיללנו כשהיינו אז במחאת האוהלים. במציאות הכלכלית־חברתית בישראל ההרתעה שיצרה המחאה נחלשה עם הזמן, וזו עובדה שחברות המזון חוזרות להעלות מחירים. מאידך, ברמה הממשלתית לא השתנה מספיק, ויש דברים שאפילו החמירו".

העובדים הסוציאליים דורשים ביטחון
כ־700 עובדים סוציאליים ערכו אתמול הפגנת מחאה מול קריית הממשלה בתל אביב, בקריאה לשר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ להתערב מיד במשבר בשירותי הרווחה. העובדים הסוציאליים דורשים אבטחה בכל שעות קבלת הקהל ומאבטחים בעלי הכשרה רלוונטית, וכן אמצעי הגנה כמו עמדת בידוק ביטחוני ודלתות משוריינות. נוסף לכך, הם דורשים את שיפור תנאי ההעסקה, וטוענים: "יש להוריד את העומס ולהעלות את השכר של העובדים באופן שיאפשר לאייש את התקנים הקיימים ולתת מענה ראוי בזמן סביר".