מקרה קשה של אלימות: נהג אוטובוס של חברת "קווים" נפצע באורח קל לאחר שהותקף על ידי שני צעירים ששמעו אותו מדבר בערבית בעיר מודיעין עלית. הנהג טען כי בשעה שנסע בעיר הגיע רכב וחסם את דרכו. לטענתו, מתוך הרכב ירדו שני צעירים, עלו לאוטובוס ודיברו איתו, וכשזיהו שהינו דובר ערבית החלו להכותו מכות נמרצות בפניו ונמלטו מהמקום. הנהג פונה לבית החולים, חוקרי המשטרה פתחו בחקירה אך טרם נגבתה ממנו עדות. נכון לעכשיו, לא ידוע מי החשודים ומה הסיבות שהביאו לתקיפה.




ביולי האחרון שלושה נערים שעלו לאוטובוס באזור חוף הקשתות באשדוד תקפו את נהג הרכב הציבורי, המועסק בחברת "אפיקים", לאחר ויכוח שנתגלע ביניהם לבינו, ונמלטו מהמקום. הנהג פונה לבית החולים "אסותא" בעיר לקבלת טיפול רפואי ושוחרר לביתו. משטרת אשדוד פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.



בחודש מאי הותקף נהג אוטובוס באלות על ידי רעולי פנים בנגב. במהלך האירוע נחסם אוטובוס קו 10 של מטרופולין שנסע מבאר שבע לתל שבע על ידי מכונית, ממנה יצאו ארבעה רעולי פנים. הם תקפו את האוטובוס באלות, ניפצו את שמשות הרכב, הקדמית והשמשה מצידו של הנהג, והביאו בכך לפציעתו באורח קל. האירוע התרחש בסיום המשמרת כאשר האוטובוס היה ריק מנוסעים. הנהג הצליח להימלט, תוך שהוא פוגע ברכבם של התוקפים ומעדכן את הסדרן. הוא פונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.



יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל, ישראל גנון, שליווה את הנהג הפצוע כל הלילה בבית החולים מסר בתגובה לתקיפה כי "מדובר במעשה נבלה שנעשה בו תקפו נהג שכל רצונו היה לפרנס את בני ביתו. אירועי האלימות כלפי הנהגים מסלימים ועולים ותכנית למען הגנה על הנהג, איננה קיימת. האם נתעורר רק כאשר נהגים ירצחו על הכבישים?! אדוני שר התחבורה, אנחנו בסכנה יום יומית. תתעורר!".