מאות מפגינים באפודים צהובים הפגינו היום (שישי) בצומת דרך בגין קפלן בתל אביב במחאה על ההתייקרויות האחרונות ויוקר המחיה. המפגינים חסמו חלק מהצומת, והגבילו את התנועה מגבעת התחמושת לקפלן, וגם את התנועה מצפון לדרך בגין. המפגינים השמיעו קריאות מחאה, בהן "עושק", "שחיתות". בין השלטים שהונפו "ביבי, תוותר על המטוס והמעון ותחסוך מיליון וחצי שקל", "נטו פראיירים, נטו כשלון" ו"ביבי וכחלון - אל תכו שנית בנכים, בקשישים ובמעוטי היכולת". 

המשטרה עצרה עשרה מפגינים  אשר התפרעו, הפרו את הסדר הציבורי, לא שעו להוראות השוטרים וחלקם אף תקפו שוטרים. מפקד הכוח המשטרתי הורה לפנות את ההפגנה. כמה עשרות הצליחו לעקוף את המחסום המשטרתי, ובהתאם נשלחה תגבורת של שוטרי מג"ב. כוחות המשטרה בלמה את הנסיונות להגיע לנתיבי איילון, עשרות מפגינים ישבו בצומת וצועקים "הון שלטון עולם תחתון".
המשטרה עוצרת מפגין במחאת האפודים הצהובים. צילום: מטה מאבק האפודים הצהובים בישראל

המשטרה עוצרת פעיל במחאת "האפודים הצהובים". צילום: מטה מאבק האפודים הצהובים בישראל


בין המפגינים חברי כנסת ביניהם דב חנין, לאה פדידה, איציק שמולי, סתיו שפיר, נחמן שי ופנינה תמנו שטה שאמרה: "צריכים לשים את הפוליטיקה בצד, לצאת ממגדל השן ולשנס מותניים. לא נישאר מנגד לנוכח ההתייקרויות. אני ויש עתיד נמחה ונאבק נגד גל ההתייקרויות". במקום חילקו פעילי יש עתיד סטיקרים, אך ברמקול צעקו: "לא רוצים פוליטיקאים, לא רוצים את יש עתיד". חנין אמר למעריב: "אנחנו הולכים לגל התייקרויות שהסיבה העיקרית להם היא הממשלה. הממשלה יכולה למנוע את התייקות החשמל". 


דב חנין משתתף בהפגנה. צילום: יח"צ
ממארגני המחאה נמסר כי "רק התחלנו וכבר מאות שוטפים בשעה זו את קרית הממשלה בתל-אביב במחאה יוקר המחייה וגל ההתייקרות בחשבונות החשמל, המים ומוצרי המזון. אנחנו יוצאים לרחובות כדי לעצור את ההתייקרויות, ולפעול לפירוק המונופולים מכוחם, ולהורדת יוקר המחייה המכביד על כלל אזרחי ישראל. זה לב המאבק. אנחנו חיים במדינה שבה הטייקונים שותים לאזרחים את הכסף בקשית, והשלטון עוזר להם. משפחות לא מצליחות לגמור את החודש, קשישים צריכים לבחור בין לחם או תרופות או חימום הבית, נכים חיים בעוני, והציבור נאבק מדי יום על ההישרדות שלו". 

 
 
בנוסף, יוזמי ההפגנה פרסמו את מטרות המחאה ביניהן עצירת התייקרות החשמל והמים, פירוק המונופולים מכוחם והורדת יוקר המחייה: "שום ועדות. הממשלה נדרשת לעשות מחר בבוקר: לחתוך את מחירי הגז תוך חתימה על צו פיקוח ב-70-60 אחוז, שבירת קרטל חברות המזון, ליישם את הרפורמה לקידום תחרות בשוק ועידוד הקמת בנקים חדשים".
חבר הכנסת איציק שמולי מהמחנה הציוני הגיע גם הוא להפגנה ואמר כי ״המשמעות של כל הגזרות האלו ברורה. ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על הסיכוי של מעמד הביניים והשכבות החלשות להחזיק את הראש מעל למים. הציבור הישראלי לא אמור לשלם את המחיר של ממשלה כושלת בעלת מדיניות עקומה שהסכימה גם למתווה הגז המושחת, מה שהניע את גל עליות המחירים המטורף הזה. אנשים דורשים פתרונות- לא עוד ועדות״.
 
דוד מזרחי, ממובילי מחאת האפודים הצהובים: "אני בן לאמא נכה ומטפל בה ואיש חינוך שחי ממשכורת זעומה. בשבילי במאות שקלים תוספת במחירי האוכל החשמל והמים זה גזירה קשה וכואבת מאוד. מחאת האפודים הצהובים היא עממית של כלל אזרחי מדינת ישראל שנאנקים: צעירים, אמהות חד הוריות, משפחות ממעמד הביניים, ומשפחות קשות יום. אנחנו יוצאים לרחובות כדי לעצור את העלאת המחירים הקרובה".