אוסטרליה: "מכירים במערב ירושלים כבירת ישראל"

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע הבוקר (שבת) כי ארצו מכירה במערב ירושלים כבירתה של ישראל, אך גם ציין כי השגרירות לא תועבר באופן מיידי. כמו כן, מוריסון הדגיש כי אוסטרליה תמשיך לתמוך בפתרון של שתי מדינות, עם בירה פלסטינית במזרח ירושלים, וכי השגרירות תעבור רק כאשר ייקבע מעמדה הסופי של העיר. 
לכתבה המלאה

צה"ל הרס את בית משפחת המחבל שרצח את סמ"ר רונן לוברסקי
שבועיים לאחר החלטת בית המשפט העליון, הרס הלילה צה"ל את הבניין בו התגוררה משפחתו של איסלאם אבו חמיד, המחבל שהטיל על ראשו של לוחם דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל, לוח שיש. ההריסה בוצעה כאמור לפנות בוקר, בתום מצור על הבית הנמצא במחנה הפליטים אל אמערי, שנמשך כחמש שעות.יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר כי הבית ייבנה מחדש.
לכתבה המלאה

הריסת בית המחבל. צילום: דובר צה"ל
הריסת בית המחבל. צילום: דובר צה"ל


דיווח: כוח יוניפי"ל של האו"ם קבע כי המנהרות עוברות את הקו הכחול

עיתון "אלחיאת" הלבנוני פרסם היום כי ארגון יונפי"ל של האו"ם בדק את שלושת המנהרות שנחפרו בלבנון וחדרו לתוך ישראל, ומצא כי שתי מנהרות מתוכן עוברות את הקו הכחול, אך אין להן פתח לתוך שטח ישראל. על פי הדיווח, ישראל תעביר ביום רביעי את סוגיית המנהרות לדיון במועצת הביטחון של האו"ם, במסגרת מסע דיפלומטי תקשורתי, הנתמך על ידי ארצות הברית, וזאת במטרה להפיל את האחריות לחפירת המנהרות, שמבוצעת על ידי חיזבאללה, על השלטונות בלבנון. 
לכתבה המלאה

מכה גדולה לטהרן: מפיקת הנפט הגדולה של רוסיה פורשת מהסכמיה עם איראן

מפיקת הנפט הגדולה ביותר של רוסיה, חברת רוזנפט, החליטה היום לפרוש מהסכמיה עם איראן ולבטל כל אפשרות של השקעות משותפות בין רוסיה לאיראן בפרויקטים של נפט וגז, המשוערים בהיקף של כ-30 מיליארד דולר, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרוסית "וודמוסטי". 
לכתבה המלאה

 ישראל זיו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ישראל זיו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


"ניצל סבל בשביל רווחים": סנקציות אמריקאיות על האלוף במיל' ישראל זיו

משרד האוצר האמריקאי הודיע אמש כי הוא מטיל סנקציות על האלוף במילואים ישראל זיו, בשל מעורבותו במלחמת האזרחים בדרום סודן. על פי משרד האוצר, זיו, שהיה בעברו מפקד סיירת צנחנים, מפקד חטיבת הצנחנים וראש אגף המבצעים, השתמש בחברת גלובל CST, העוסקת בחקלאות, כפלטפורמה באמצעותה מכר נשק בשווי של 150 מיליון דולר. 
לכתבה המלאה
 
יוסי יונה: "גבאי מוביל אותנו לתהום, אני מצטער שתמכתי בו"

ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני), מיוזמי ההחתמה של 700 חברי ועידת העבודה לבטל את השריונים של אבי גבאי, תקף הבוקר את יו"ר מפלגתו. חבר הכנסת נשאל באירוע "שבתרבות" בחולון באשר למצב הסקרים של המחנה הציוני בראשות גבאי, ואמר: "באופן אישי אני מאוד מאוכזב מאבי גבאי. אני מצטער שתמכתי בו הוא לא מביא אותנו למקום שרצינו", אמר ח"כ יונה. "הוא מוביל אותנו לתהום, אני מצר על הבחירה בו. זו הייתה טעות. הוא לא הבן אדם הנכון להוביל את המפלגה".  
לכתבה המלאה